Personal training

7 Jun

För två veckor sedan träffade jag min personal trainer för första gången. Jag springer lätt 8km några gånger i veckan utan större ansträngning men har haft stora motivationsproblem att träna muskler. Eftersom det yngre barnet fyller 3 år på sommaren så känns det att det kanske skulle kunna vara på tiden att hitta sina magmuskler igen.

Mitt mål är att bli fastare och starkare speciellt i mellankroppen, och att min rygg skulle må lite bättre. Samtidigt vill jag se till att jag äter tillräckligt och bra mat, eftersom jag märkt att jag går omkring och är vrålhungrig ofta. Det är ingen frågan om någon diet, sådant passar inte mig alls. Tvärtom har det visat sig att jag ätigt för lite då jag tränat, vilket resulterat i vrålhunger och ja, ni kan säkert gissa ekorrhjulet.

Idag hade jag min andra träning med min PT, jag kan berätta att jag inte precis var ivrig när jag vaknade strax före 06 imorse för att hinna på träning före jobb. Och efter vår ”kuntopiiri” var armarna så darriga att jag knappt fick av mig svettiga kläderna. Men starkare blir man i kroppen, det känner jag redan nu!

Kommentera

