Att överleva

17 Feb

Det har varit tre tunga veckor veckor. Som om det inte hade varit nog med otroliga sorgen som drabbade oss, så har vi varit riktigt sjuka.

Jag fick en andra omgång av vinterkräksjukan, den här gången en riktigt förjävlig variant då jag låg på toalettgolvet och bara spydde i 7 timmar i sträck. Mitt immunförsvar sjönk till noll och jag var ur spel i flera dagar.

Jag var frisk en hel dag. Begravningsdagen.

Följande dag fick jag hög feber och världens influensa, som höll i sig nästan en vecka. Barnen har givetvis också varit febriga, båda två i en vecka per man. Försökte mig på jobb i två dagar men är inte ännu heller i skick utan fick ännu sjukledighet pga influensan.

Behovet av frisk luft och sol just nu alltså. Enorm.

Längtan efter att få röra på sig och svettas fram endorfin kicken. Störst.

Och att vara frisk nog att få se på riktiga feelgoodfilmer. Behöver.

IMG_0278

 

2 svar to “Att överleva”

  1. ingelarudhberg 17 februari, 2016 den 06:11 #

    Det har varit mycket tungt rent psykiskt för dig och då tror jag att det fysiska sedan slår till ännu starkare, tyvärr.
    Hoppas nu att ni får bli friska snart och att det efter en tid kommer kännas lite mindre tungt, rent psykiskt!

    • pompolina 17 februari, 2016 den 07:36 #

      Jo, det tror jag också absolut. Det känns att det är påväg mot det bättre nu, som tur.

Kommentera

