Till Mamma

6 Feb

   
Det är 11 dagar, 3 timmar och 41 minuter sedan jag fick samtalet att du har sovit bort Mamma.

Det är 11 dagar, 1 timme och 14 minuter sedan jag lade handen på din bröstkorg för att känna den sista värmen från ditt hjärta Mamma.

Och ändå, ändå kan jag inte förstå att du är borta.

För det är bara en stund sedan läkaren sade att det inte finns någon cancer i kroppen. Minns du det mamma? Minns du hur vi grät?

Det är bara ett ögonblick sedan min 4-åring dikterade brev åt dig ”hoppas ditt ben blir friskt snart Mommo, så att du kan gå igen”.

Jag försöker släppa känslan om hur orättvist det är att du inte kunde tala de sista två månaderna. Men jag kan inte Mamma. Du fick ju inte ens säga dina sista ord.

Och jag försöker hitta den där känslan över lättnad som du talade om. Men den finns inte Mamma. 

Den finns inte.

19 svar to “Till Mamma”

  1. Maria 6 februari, 2016 den 10:59 #

    Jag beklagar sorgen.

  2. ingelarudhberg 6 februari, 2016 den 05:01 #

    Beklagar er sorg!

  3. Jonna 6 februari, 2016 den 09:38 #

    Vad ledsen och rörd jag blev av din text – jag beklagar sorgen. Du har haft det tungt och har tunga tider framför dig. Jag önskar dig styrka och hoppas du får allt stöd du behöver både psykiskt samt hjälp i vardagen för att orka med en småbarnsfamilj.

  4. Anna 7 februari, 2016 den 06:49 #

    Varmt deltagande. Fint att du orkar skriva och berätta. Mycket ork ditåt.

  5. maria-muminmamman 7 februari, 2016 den 07:20 #

    Så fruktansvärt sorgligt! Jag beklagar verkligen! Jag sänder dig en jättestor styrkekram och massor med ork att orka ta hand om dig själv och dina närmaste!

  6. muffinaround.com 8 februari, 2016 den 01:12 #

    Nej!!! 😦 Jag beklagar sorgen.

    • pompolina 17 februari, 2016 den 10:48 #

      Tack. Man försöker ju släppa känslan över hur orättvist det är för att komma vidare, men det är svårt.

  7. Kiira 8 februari, 2016 den 08:19 #

  8. Danni 12 februari, 2016 den 07:10 #

    Beklagar sorgen! Kram

  9. Annia 18 februari, 2016 den 06:48 #

    ❤️

  10. Isabella 23 februari, 2016 den 07:53 #

    Beklagar. Så vacker bild. Kram!

Kommentera

