2015

1 Jan

januari

Började året på Gran Canaria. Kom hem och fick århundradets vinterkräksjuka. Tydligen fanns det snö också. Blev diagnosticerad med Migrän.

img_6814

img_6785

img_6887

img_6874

februari

Fick förlängt mitt arbetskontrakt till årets slut. Satt en hel del på sjukhus, det handlade en hel del om min mammas cancer.

 

IMG_7013

mars

Man kunde ana lite vår i luften. Men jag var så trött, så trött.

 

IMG_7082

IMG_7189

april

Vi besökte naturhistoriska muséet och tivoli. Samlade krafter och gick med sambon på Fork-X och ut och äta. Vikarierade min chef i några veckor. Hängde i parker. Åkte med familjen till Stockholm och besökte juni backen. Firade påsk. Jag börja springa igen, hade som mål att orka med 10 km.

IMG_7232

IMG_7268

IMG_7295

IMG_7305

IMG_7311

IMG_7314

IMG_7374

IMG_7372

IMG_7412

 

Maj

Åkte till Tallinn med Linda på vår traditionsenlig semester. Gick på spa, åt och sov gott, shoppade och njöt på lyx-hotell. Sprang Naisten kymppi. Tog time out från jobbet. Mammas läge var allvarligt, satt på sjukhuset en hel del. Sörjde. Försökte andas och vara ute mycket med familjen.

IMG_7451

IMG_7466

IMG_7469

IMG_7601

 

Juni

Jag försökte samla krafter, var fortsättningsvis ledig från jobbet, gick på spa, åkte på ett barnlöst dygn på hotell. Väntade ständigt på att telefonen skulle ringa. Vincents gumor Martta peppade mig och tog ut oss på kvällspromenad och Högholmen. Min mammas läge stabiliserades en aning. Vi åkte på semester till Alcudia med familjen. Novalies gummor Maria kom och bodde med oss nästan en vecka i spanien.

IMG_7548

IMG_7738

IMG_7754

IMG_7698

IMG_7813

IMG_7996

IMG_7919

IMG_7973

IMG_8003

juli

Vi stannade i spanien i totalt 4 veckor. Linda med familj joinade oss i Alcudia. Åkte till rancho grande och akvariet i Palma med barnen. Min mamma opererades och operationen var lyckad. Vi kom hem till Finland lagom till Novalies 2-års dag. Tog ett välförtjänta barnlöst dygn och delade på Kämp spa och åt gott på stan. Sommaren kändes inte precis som sommar med rätt svalt väder.

DSC_0259

DSC_0285

IMG_8118

IMG_8154

IMG_8202

IMG_8169

IMG_8260

IMG_8379

IMG_8369

IMG_8393

Augusti

Vi åkte till Tallinn med barnen och stannade en natt. Gick i gamla stan och besökte också Lennusadam. Strandpremiären var 9.8! Jobb och dagis började. Vi åkte till Borgbacken. Tog tag i springandet igen. Åkte båt till gula villan med familjen L. Mamma fick äntligen komma hem från sjukhuset, satt och skrev ansökningar och kopierade bilagor sent in på nätterna. Sprang Midnight run och vi unnade oss en hotellnatt med Linda efter springandet.

image

image

image

IMG_8601

IMG_8603

IMG_8756

 

september

Bokade vintersemester! Vincent fyllde 4-år, kalasade och gick på Arne alligator konsert i ösregn. Besökte högholmen igen och kollade in simhallen i kyrkslätt. Livet kändes äntligen lite lättare igen. Började kolla på Oragne is the new black på kvällarna.

IMG_8795

IMG_8798

IMG_8819

IMG_8811

IMG_8912

oktober

Hyrde filmer till veckosluten, det var en evighet sedan! Gick på Odd Molly öppning. Testade aerial yoga. Gick på bio och hjälpte min mamma mycket.

IMG_9025

IMG_8922

IMG_9062

november

Mammas läge blev sämre, cancern bildade nya metastaser och vardagen snurrade kring detta. Åkte på kryssning med barnen och familjen L. Besökte tekniska muséet i Stockholm. Gick på migrän yoga. Sade upp mig från mitt gamla jobb och fick fast anställning på platsen som jag vikarierat i ett drygt år.

 

IMG_9404

IMG_9431

IMG_9433

december

Månaden då cancern tog över. Firade lillajul med gamla vänner. Var ovanligt sjuk, först med en otrolig flunsa och sedan kom vinterkräksjukan direkt på. Julen firade vi hemma hos oss med mina yngre bröder. Mellandagarna jobbade jag för första gången på kanske 10 år för att kunna börja året med semester. Och så kom det lite snö.

IMG_9639

IMG_9654

Året 2015 förde med sig mycket sorg och sömnlösa nätter. Även om året hade många fina minnen också, så är det med glädje och förväntan jag tar emot det nya året.

Gott nytt år 2016!

Kommentera

