Rosa bandet

16 Okt

Och så var det oktober igen. Eftersom jag har förhöjd risk att drabbas av bröstcancer gick jag på ultraljud för två veckor sedan. Jag är frisk. Men min mamma är inte det.

Temat för årets kampanj är att bry sig: Käsi sydämellä. Årligen insjuknar  ungefär 4800 personer i bröstcancer i Finland. Förutom de drabbade berör sjukdomen starkt alla anhöriga. Kampanjen understöder förutom forskning även information och stöd till de som berörs av sjukdomen. Vet ni hur viktigt det är?

IMG_8936

Jag har under några år bidragit till den här kampanjen genom att berätta om mitt förhållande till bröstcancer, hur det berör mig och min familj. Och det kommer jag att göra igen. Men i år har det varit extra tungt, så det tar lite längre tid att hitta de rätta orden. Men det är påkommande. Snart.

 

Kommentera

