Back to work

9 Aug

Det var med väldigt blandade känslor som jag förberedde mig för att återvända till jobbet med all vardagsrumba som det innebär. Med sjukledighet som fortsatte med lång semester var jag totalt 11 veckor borta från jobbet.

Men ganska snabbt kom jag uppskatta en hel del saker på jobbet. Lugna tempot under den första veckan i augusti då många andra ännu semestrar och att hålla sin lilla matpaus i lugn och ro ovanför taken i Helsingfors. Blandannat.

 
Dagisstarten gick över alla förväntningar och det betydde att vi alla orkade med program efter dagiset. Barnen har kort dag så de blir avhämtade redan kl.15, den här årstiden hinner (läs:orkar) man en hel del ännu före läggdags. Det blev glass på Mellsten påmåndagen, Belöningsutfärd till Borgbacken på tisdagen, besök av Maria på onsdagen och playdate med S i Esbo på torsdagen fram till läggdags. 

   
    
 
  
   
På fredagen började arbetsveckan kännas i kroppen så vi nöjde oss med en sväng via butiken efter chips och trip för att fira veckoslutet.

Sambon är på Island sedan torsdagen så veckoslutet så här långt har handlat om att försöka vara ute så mycket som möjligt, hälsa på och ta hand om min mamma mellan varven och så försöker jag eliminera vårt tvättberg i tvättstugan(tvättmaskinen har sagt upp kontraktet, tips tages emot på bra maskin). Kanske blir det också att doppa benen i havet för första gången i sommar (!!) för nu är det äntligen påriktigt en varm dag! Bättre sent än aldrig säger dom ju.

Kommentera

