10 kilometer

27 Maj

Naisten kymppi förra söndagen var lyckad! Först var mitt mål att ens springa en del av sträckan, sedan blev det att försöka orka springa hela vägen. När jag fick min vän Linda med på noterna så peppade vi varandra genom instagram och vips så hade jag sprungit sträckan första gången på 65 minuter.

Att springa för mig fungerar varierande, 10 km på 65 minuter var skitjobbigt, följande gång sprang jag dryga 12 km precis under en timme och det var super enkelt. Naisten kymppi sprang jag på 57,xx min (sports tracker stängde inte av sig som den skulle så har inte exakta tiden), det var tufft, flera uppförsbackar än jag är van vid och en hel tråkigheter dagen innan gjorde det ganska tungt. Men vi gjorde det! Under en timme!

Taggade inför loppet

IMG_7601

10 km senare

IMG_7602

2 svar to “10 kilometer”

  1. Linda 29 maj, 2015 den 08:17 #

    Tack, sku knappast ha lyckats med under en timme utan dig! We sure did it!

    • pompolina 1 juni, 2015 den 05:52 #

      Int jag heller utan dig. Nu mot nästa utmaning bara!

Kommentera

