Kryssning och Junibacken

5 Apr

Hemma igen efter en kryssning till Stockholm. Bollhav, Mumin och Lilla My, mat, badavdelning med 3-åringen och ännu Disco på det. I Stockholm blev det Junibacken och som väntat så var det ganska många andra där också mitt i påsken. Nytt på Junibacken var Mumin utställnigen och den hade lockat förutom barn också enorma mängder vuxna. Jag är ganska säker på att det var mera vuxna än barn på Junibacken på lördagen. Sagotåget var fint som vanligt och en bra avslutning.

Förväntansfulla barn i taxin

IMG_7232

 

Mumin och Lilla my var fängslande

 

 

IMG_7242

 

På Sagotorget på Junibacken fanns bl.a. Pettsons hus

 

 

IMG_7261

 

Mumin

IMG_7268

IMG_7270

IMG_7272

 

Villa Villekulla

IMG_7281

IMG_7295

IMG_7287

 

På tillbaka resan tog jag båda barnen med mig till badavdelningen ensam. Lite utmanande med en 1- och 3-åring måste jag säga men bra gick det slutligen. Det kritiska blev väl den där stunden då man skall upp men 1-åringen absolut inte vill upp och man skall försöka duscha sig själv och båda barnen och se till att ingen smiter ut till avdelningen eller faller och slår upp huvudet. Nåja, vår Disco-prinsessa fick stå över Discot andra kvällen och somnade snabbt.

IMG_7298

Ett svar to “Kryssning och Junibacken”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stockholm i mitt hjärta | Pompolina Travels - 21 april, 2017

    […] Junibacken här och här […]

Kommentera

