Fragile childhood

27 Okt

Jag försökte ju släppa det här, men det var tydligen lite svårare än jag hade tänkt mig.

Att det finns berusade människor på färjan över från Stockholm var väl inte precis någon överraskning. Men att dessa aspackade typer som ropar oförskämda saker finns överallt har jag lite svårt med. Utanför varje hiss fanns samlingar med dessa fullgubbar, ute på promenade tärde människorna sina taxfree drickor som om det skulle vara deras sista dag på jorden. Varje fönster var fyllt med tomma burkar och klibb på golvet och klockan 07 springer någon förbi mig i morgonmålskön för att beställa en lonkero.

Jag tycker bara det är så otroligt konstigt. Tidigare såg man ju ofta folk som satt och pimplade sina drickor i hytten innan de förflyttade sig till baren. Då var detta inte lika synligt vilket var skönt då man rörde sig med barn. Det kändes verkligen olustigt att trösta små barn som inte ens i egna hytten fick lugn och ro av allt ragglande och ropande i gången. Jag mår verkligen illa av detta.

Kommentera

