Om att visualisera mål

8 Aug

Vet ni det är som heter att visualisera sitt mål? Det sägs att visualisering är ett kraftigt verktyg för personlig utveckling och förändring, och jag tror att det faktiskt är precis så. Det kanske inte blir exakt så som man tänkt sig men en förändring brukar göra gott, och det är precis så som det blev för mig.

Jag visualiserade ett mål och plötsligt nådde jag det, lite tidigare än förväntat och kanske inte så långvarigt som jag hade önskat mig men jag nådde målet! Nedan är ögonblicket då jag fick telefonsamtalet som satte saker och ting i rörelse.

DSC_0096

 

Efter 8 långa år på samma arbetsplats så är det dags att gå vidare. Jag var på intervju i början av juli efter att vi kommit hem från Spanien, och redan några timmar efter intervjun ringde de upp mig. Jag fick jobbet! Det är bättre arbetstider, arbetsuppgifter som passar min utbildning perfekt, lite bättre lön osv. Dock är det bara ett vikariat och jag hade ju tänkt stanna hemma lite längre och vi hade ju inte ens en dagisplats åt Novalie.

Men saker och ting löser sig om det är meningen att det skall ske tänker jag. Och det var precis så som det gick. Plötsligt fick vår dotter en plats på dagiset som var fullsatt och det verkar som att jag får min vilja igenom då det gäller förkortad arbetstid. Det här är precis det som jag gått och väntat på att skall hända redan i många år.

En höst med mycket nytt med andra ord. På måndagen börjar det, mjuklandning i veckorna två och sedan börjar det på riktigt.

6 svar to “Om att visualisera mål”

  1. Sandra 8 augusti, 2014 den 11:49 #

    Grattis! Låter helt huippukiva! Skönt när allt faller på plats!

    • pompolina 25 augusti, 2014 den 06:38 #

      Tack! Det blir jätte bra det här.

  2. maria-muminmamman 8 augusti, 2014 den 01:51 #

    Grattis, låter jättebra! Lycka till med det nya jobbet och den nya vardagen!

  3. Krista 13 augusti, 2014 den 02:13 #

    Jeeij, helt jätte fina nyheter, grattis gumman! Kram ❤

    • pompolina 25 augusti, 2014 den 06:39 #

      Jo visst är det det! Tack! Kram

Kommentera

