Lavender Cloud Dough

11 Maj

För någon månad testade jag ”Calming lavender cloud dough” fritt översatt till lugnande molndeg med lavendel. Ibland om kvällarna så vill tempot bara öka och den förstfödde vill springa omkring och jaga sin lillasyster, så tänkte att det kunde vara värt ett försök att röra ihop den här degen.

Allt man behöver är mjöl, matolja och lavendelolja. Vill man ha färg på degen kan man krossa t.ex. tavelkrita och blanda i det, men nu hittade jag inte våra färgade tavelkritor så vi skippade färgen. HÄR finns receptet om någon vill testa.

Lavendelolja som sägs vara lugnande och avslappnande köpte jag från Ruohonjuuri.

DSC_0233

DSC_0229

DSC_0228

 

På tal om Lavendel så har vår Sleep Balm som är helt fantastisk försvunnit spårlöst!  Måste se om det går att beställa på nätet, den är köpt i Amerika.

9 svar to “Lavender Cloud Dough”

  1. thereallifeblogger 11 maj, 2014 den 03:41 #

    har du använt balmen på barnen också!

    • pompolina 11 maj, 2014 den 05:29 #

      Ja! Främst till Vincent (med riktigt bra resultat dessutom), med Novalie har jag använt lite med försiktigt eftersom hon är så jätte liten ännu. Hann ha den i bruk någon vecka innan den försvann 😦

      • thereallifeblogger 11 maj, 2014 den 05:30 #

        Spännande! Skall nog testas på våra dåligt-sovande barn. Men varifrån köpte du den ursprungligen då?

      • pompolina 11 maj, 2014 den 05:35 #

        Nå det var min vän som hämtade med sig den från New York, kanske från Whole foods har jag för mig? Hittade den här sidan: http://www.badgerbalm.com/where_to_buy_badger.aspx enligt den verkar de inte gå att beställa utanför USA…

      • thereallifeblogger 11 maj, 2014 den 05:36 #

        Hittade på fruugo.se. De levererar åtm till Sverige verkar det som. Skall kanske beställa därifrån. Om du vill ha kan jag självklart beställa och skicka åt dej i Finland

      • pompolina 11 maj, 2014 den 05:39 #

        Ja! Absolut, skall kolla upp genast ifall man kan beställa därifrån till Fin också. I annat fall är jag absolut med på din beställning dvs om du gör en sådan!

  2. thereallifeblogger 12 maj, 2014 den 07:36 #

    jag tänker lägga en beställning idag eller im, vill testa den! hör av dig om jag skall beställa en/ flera åt dig också.

    • pompolina 12 maj, 2014 den 09:16 #

      Tack! Jag såg att man kan beställa till Finland också så sätter själv in en beställning. Helt super.

      • thereallifeblogger 13 maj, 2014 den 06:23 #

        Ja va bra! Nu har jag också beställt, spännande att testa

Kommentera

