Barnvakten

11 Maj

Tror att det har varit tal om att hitta en barnvakt sedan jag var höggravid med Novalie, men det har bara inte blivit av. Jag har ständigt haft dåligt samvete över att be samma släktingar vakta barnen om och om igen för att komma iväg på något, även om det handlar om något som t.ex. tandläkare. Ganska tydligt blev det också nu under våren att då jag är ensam med barnen (vilket jag är ganska mycket pga min sambos arbetsresor) att blir det rätt tungt att inte ha någon timme alls för sig själv. Speciellt de gånger som resorna överskrider 3 dagar. Jag behöver helt enkelt ha en stund för mig själv också om jag är ensam med barnen.

Men NU har vi haft en barnvakt hos oss som vaktade Novalie en stund! Det verkade riktigt lovande och redan nästan vecka kommer hon igen. Bara för några timmar men ivarjefall! Hurraaaa!

DSC_0263

 

Busungarna

Ett svar to “Barnvakten”

  1. Linda 11 maj, 2014 den 07:31 #

    Stort hurraaa!!!

Kommentera

