Minisemester i Stockholm

13 Apr

Vår minisemester till Stockholm har blivit en liten tradition för mig och Linda, det var redan tredje gången som vi åkte iväg på denna get away. Första gången var Linda gravid med deras andra barn, och andra gången var jag gravid med andra barnet. Den här gången fanns inga barn som tjuvåkte i magen utan det var bara vi vuxna.

IMG_5036

Det var inte klokt vad jag hade längtat efter denna get away, vi skålade på flygfältet såklart!

DSC_0307DSC_0310

NK hade fina skyltfönster, fast de var ännu finare veckan innan då vi var på kryssning. Synd att jag inte hann fota då!

DSC_0312

Alltså blomsterstånden i Stockholm. Älskar.

IMG_5038

Shopping

DSC_0319

”Huuuur gjorde man nu igen?” Haha

IMG_5042

Vi träffade min kompis Siiri som bor i Stockholm numera. Mat på Nosch and Chow.

IMG_5044

Bearnis exklusiva medlemsbar fick stå för efterrätts drink och en sväng via Fou där det bjöds på gratis skumpa. Klart man måste ta ett glas och dansa riktigt lite! Fatta hur länge sen det var sedan sist, ÅR ju!

IMG_5054

På söndagen mötte vår gamla klasskompis Ville upp oss på vårt hotell. Jag mådde tassigt tack vare kombinationen sen tung middag, dåligt kött och knappast hjälpte den där skumpan till heller. Men efter brekkaren gick vi med Linda ännu och lade oss tills vi blev tvungna att checka ut. Perfekt.

IMG_5049

Ville få ut alla minuter för sömn så fick göra mig i ordning på hotellets toalett sedan. Tuppluren gjorde under och jag var som en ny människa.

IMG_5055

Och vädret! Det var perfekt för att sitta utan jacka och njuta på uteservering. Några butiker, lunch och lite häng i hotell lobbyn innan vi åkte hem till Finland igen på kvällen. Härligt med vuxet sällskap och allt annat också. Den här traditionen får vi se till att hålla uppe.

2 svar to “Minisemester i Stockholm”

  1. Linda 13 april, 2014 den 04:25 #

    Ååå..gud så jag börja sakna redan på följande get-a-way när jag såg dessa bilder! Kanske vi kan göra en i höstas också 😉 Eller på vintern lite längre bort.. måste dock ta gubbarna&barnen med. Kram, L

    • pompolina 14 april, 2014 den 09:50 #

      JA! Vilken bra idé med hösten och vintern måste vi också fundera på!! Kram

Kommentera

