Uppförsbacken

7 Feb

Det var i förrgår som jag satt och tänkte att det är värst vilken lång uppförsbacke livet bjuder på just nu.

Först var det lite jet lag som inte hann gå över innan det bar av till flygplatsen igen. Och hur trevligt det än stundvis var så var det ett evigt långt skrik- och raseriutrott med det här med ytterkläder som plötsligt möste på efter 2 veckor i värmen. Mycket babygråt också, speciellt på natten.

Sedan var det detta med att bli av med nattnappen. Ja, ja, barnet är 2 år 4 månader och sov fortfarande med napp. So sue me, whatever. Hur som helst så blev han av med den. Lite dålig tajming och så eftersom jag blev ensam med barnen och det var (igen) en hel massa gråt och skrik och barn som väcker varann. Men nu är det över, och en dryg vecka efteråt så talar han inte ens mera om den.

20140207-093326.jpg

Allt det här gjorde dock sitt och jag var tvungen att ta en timeout. Skippade ett evenemang som jag hade tänkt gå på och träffade en god vän över mat och dricka.

20140207-093553.jpg
Pulledpork burger och en öl på Midhill

20140207-093636.jpg
Kvällen blev kort eftersom jag sedan checkade in på hotell för att få SOVA.

20140207-093813.jpg
Temat för hotellnatten var ganska klart. Sömn.

På samma gång blev det slut på maratonammande nätterna långa. Hur smidigt som helst gick det även om det nog vaknas ännu alldeles för mycket.

Det gick två nätter och så sprack den första tanden fram. Ja, säger inget, kanske ni kan tänka er.

Och sen.
Jag förstår ju att det här inte är något alls egentligen att klaga över. För sedan fick jag så tråkiga och förkrossande nyheter att mitt hjärta brister om och om igen i tusen bitar. Och jag är tvungen att pausa nu. Jag återkommer, men vet inte när.

16 svar to “Uppförsbacken”

  1. Hanna 7 februari, 2014 den 10:49 #

    Kram! Hoppas uppförsbacken snart planar ut igen.

  2. maria-muminmamman 7 februari, 2014 den 02:53 #

    Åh, vad jag blev ledsen att läsa dethär! Kämpa på där! Hoppas allt vänder och blir bättre snart igen!

    • pompolina 26 februari, 2014 den 11:06 #

      Tack, vi kämpar på och tror på att allt skall bli bra igen.

  3. Linda/ Snigeln Harald 7 februari, 2014 den 04:20 #

    Hoppas också det blir bättre snart, och att solen kommer fram bakom molnen igen!

    • pompolina 26 februari, 2014 den 11:06 #

      Tack, ute syns solen så kanske det är ett tecken?

  4. Maria 8 februari, 2014 den 08:00 #

    Voj nej, kämpa på!! Hoppas ljuset i tunneln snart når er.

    • pompolina 26 februari, 2014 den 11:05 #

      Tack, det hoppas jag också.

  5. Anni 8 februari, 2014 den 08:38 #

    Usch då! Låter inte alls kiva. Hoppas det vänder snart och börjar kännas bättre!

    • pompolina 26 februari, 2014 den 11:04 #

      Tack, jag hoppas att allt blir bra. Nu är det bara att fokusera på bra saker och tro på att allt kommer att bli bra.

  6. ingelarudhberg 9 februari, 2014 den 01:28 #

    Låter väldigt tung, vilket det är ibland, men i något skede skingrar sig molnen om allt blir lite lättare igen! Kämpa på.

  7. sara 17 februari, 2014 den 12:54 #

    Ojnej, låter väldigt jobbigt och tröttsamt och ledsamt. MEN kom ihåg, eller en påminnelse att inga jag upprepar INGA problem varar för evigt, så är det bara. Allting går över inom sin tid, det gäller bara att härda ut. Styrkekram, Livet segrar!!

    • pompolina 26 februari, 2014 den 11:03 #

      Tack, jag hoppas verkligen att livet segrar. Problem går alltid att lösa på något vänster, dessvärre går inte alltid sjukdomar att bota. Men allt skall nog bli bra. Det måste det bli.

  8. hemMAMAmi 22 februari, 2014 den 06:22 #

    Nämen usch ändå!! Såå ledsamt! Hoppas ni snart får höra positivare besked. Styrkekramar!

    • pompolina 26 februari, 2014 den 11:01 #

      Tack, det hoppas jag också!

Kommentera

