Längtar efter vardagen

29 Jan

Väl hemma igen från Ruka har det varit full rulle. Vi hade knappt hunnit hem när vi fick ett samtal från barnkliniken. Vi har köat för att få V:s tand som sprack fixad och nu fanns en avbokning till följande dag. Lite tveksam till en nersövning genast efter en massa resor och nytt. Men eftersom tanden skavat så var det bara att tacka och ta emot.

V åkte iväg med sin Pappa på morgonen klockan 07 och jag stannade hemma med N eftersom vi skulle på 6 månaders granskning.

Hem kom mina gubbar vid 12-tiden och allt hade ju gått hur bra som helst. Inte nog med det så fick N ännu åka ett varv till Pikku jätti. Det har varit en hel massa gråt och skrik både dag och natt sedan vi kom hem och nu skall det utredas en gång för alla. Nu väntar vi på resultaten bara.

Idag åkte jag ännu till tandläkaren och nu hoppas jag att vi slipper läkare i alla former för en tid framöver.

Nu längtar jag efter att få alla kläder bykade och sakerna på plats. Göra babymats storkok och fylla på kylskåpet. Komma in i vardagsrutinen helt enkelt.

Februari skall SÅ bli en månad av välmående för alla. Alla, men framförallt jag skall få sova lite bättre. Jag skall fixa min rygg/axlar och allt annat som är i kramp i skick och se till att få helt egen tid ibland. Det skall rensas i allt överflödigt och V skall återvända till dagiset och träffa alla sina kompisar efter över en månads paus. N skall flytta och sova i eget rum och sömnskolas och jag skall sluta amma. Oj vad jag längtar.

Februari skall bli bra.

20140129-154552.jpg

Kommentera

