Ute

8 Dec

Jag tycker att barn skall vara mycket ute och eftersom de på V:s dagis inte varit ute en endaste en gång under den gångna veckan, hämtade jag honom tidigt på torsdagen och gick till den stora Braxviksparken. Jag har varit ensam med barnen sedan onsdagen och det märks verkligen om en 2-åring inte får springa av sig lite och få frisk luft. I parken var det ju så roligt att vi stannade flera timmar och det var en svettig och lycklig pojke som hemma åt mängder till middagen sedan.

Det var faktiskt så roligt att jag lyckades få ytterkläderna på honom följande morgon utan att han skrek, då jag lovade att vi skulle till parken. Ja, vi var väl ungefär de enda där eftersom det öste ner regn blandat med slask.

På lördagen var vi åter igen påväg till parken men med min mamma som hjälp med barnen så hoppade vi på bussen in till stan för att kolla in Stockas julfönster. Och tänka sig vilken lycka redan de upplysta träden på Esplanaden var för en liten 2-åring. Dessutom lovade jag att vi åker metro-tåget hem, den lyckan! Och Julgubben träffade vi också av slump. Mycket lyckad sväng till stan!

20131208-173017.jpg

 

 

Grått och slaskigt i tomma parken på fredagen

20131208-173026.jpg

Kan vi fara hem snart? undrar trötta mamman efter en timme i regnet

20131208-173037.jpg

En fin julgran kan man väl posera med lite tänkte V

20131208-173047.jpg

Oj! Titta vilka träd! utropade barnet. Visst är det fint på Esplananden.

20131208-173056.jpg

Julfönstret

20131208-173107.jpg

Och självaste JULGUBBEN ju!

2 svar to “Ute”

  1. http://muffinaround.com 8 december, 2013 den 06:43 #

    Jag trodde att dom går ut på dagis alla dagar? Men gör dom alltså inte det?

    • pompolina 8 december, 2013 den 06:59 #

      Oftast går man nog ut på förmiddagen och sedan genast efter mellanmålet 14.30. Har jobbat en tid på dagis och alla ställen som jag känner till höll nog detta schema. Tyvärr är det inte så på V:s dagis. De är ofta inne hela förmiddagen och ut går de till den sista timmen som dagiset har öppet så då hinner han inte ut eftersom vi hämtar honom kring kl.15…

      Varför det är så har vi fått olika förklaringar. Denna vecka var orsaken att det är något barn som mjuklandar.

Kommentera

