Tävling!

8 Dec

DSC_0319

Vi tar och kör en tävling tycker jag! Nu har ni chansen att vinna barnböcker, perfekt att paketera in och ge till julklapp eller bara behålla själv.

Sov gott är en godnattsaga på tre olika språk i en och samma bok och Flygis och Snabel-Lejon handlar om samma filurer som figurerar i Sov gott.

”Han lyfte Flygis i sin famn och sade, vi är så olika och har så mycket att lära varandra, just därför är du det finaste jag vet.”

DSC_0320

Du deltar genom att lämna en kommentar under detta inlägg, skriv också varför just du skulle bli glad över några nya barnböcker. Tävlingen är öppen fram till midnatt fredagen 13.12.2013. Lycka Till!

11 svar to “Tävling!”

  1. Sandra 8 december, 2013 den 04:53 #

    Jee älskar tävlingar!
    3 språks böcker är perfekta för oss med en jenkki, en finne och 3 svenska i familjen! + alla föräldrar tröttnar ju på att läsa om alla dom gamla hela tiden!

  2. Mikaela 8 december, 2013 den 05:16 #

    Vi älskar böcker i vår familj! En ny godnattsaga skulle vara helt super eftersom det kan bli lite tjatigt för läsaren med samma böcker kväll efter kväll… 🙂 Att de dessutom är flerspråkiga ger mamma språkläraren tummen upp för!

  3. Sabina 8 december, 2013 den 05:40 #

    Oi va de skulle vara roligt att ge en ny bok åt min son till julklapp! Vi har nogböcker men han har ärvt alla va mig så en egen ny bok skulle vara roligt! O roligtmed boken på tre språk, så kan vem som helst i vår familj läsa den åt honom!

  4. danni 8 december, 2013 den 05:56 #

    Kul med tävling. Vi älskar ju böcker i den här tvåspråkiga familjen. Vanligtvis får man ju sitta och dra till med en översättning medan man läser en bok som inte är skriven på det egna modersmålet. Det skulle man ju slippa nu i alla fall. Perfekta julklappar ser de ut att vara 🙂

  5. Pupsie 8 december, 2013 den 09:25 #

    Så som andra, perfekt med sagor med fler språk i en bok då vi också är en tvåspråkig familj. =)
    Har följt med din blogg en tid, men inte kommenterat förr.
    Trevlig juletid!

  6. Hanna 9 december, 2013 den 07:14 #

    Vi har bara några få stycken barnböcker än så länge, men Hubbe älskar redan att höra och bläddra i dem. Fler är definitivt på önskelistan till jul. Eftersom vi är en helt enspråkig familj oroar jag mej redan för hur han skall lära sig finska, som jag själv haft jättesvårt med hela mitt liv. Men att introducera språk tidigt på roliga sätt tror jag är en jättebra början 🙂

  7. AnnaJ 9 december, 2013 den 09:07 #

    Hej, jag är också gärna med o tävlar om böckerna! Läser själv mycket o försöker föra intresset vidare till min lilla flicka!

  8. Anki 9 december, 2013 den 01:22 #

    Hej!
    Jag vill också vara med och tävla. Noah har varit massor sjuk denna höst och då är det alltid bra att ha nya böcker att ta till.

  9. Linda 9 december, 2013 den 09:01 #

    Oj vilken super tävling! Efter vår flytt utomlands kunde vi konstatera att vi saknade böcker på det egna modersmålet, både finska och svenska. Hittar tyvärr inga sådana böcker i detta land så vi är mera än gärna med i denna tävling, så har vi åtminstone en liten möjlighet att få några fina böcker på de egna språken åt vår lilla tjej som älskar böcker! 🙂

  10. ingelarudhberg 10 december, 2013 den 11:43 #

    Lilltjejen vår älskar att läsa böcker och jag tycker att det är så bra avbrott mot all teknisk utrustning som finns runt omkring de små ändå i vardagen. Gammal hederlig bokläsning är så mysigt och en perfekt aktivitet. Dessutom är böcker på olika språk bara positivt. Jag pratar inte finska med lilltjejen eftersom jag har svenska som modersmål men jag tycker ändå det är bra att läsa lite böcker eller se mumin på finska för med god tur snappar hon upp nåt och kanske själv vill lära sig flera språk någon dag!

  11. Anni 13 december, 2013 den 07:20 #

    Jag hinner precis delta, jess! Vi stor konsumerar böcker hos oss. Ibland blir det lite tråkigt att läsa samma sagor om och om igen. Nya böcker är alltså välkomna. Ett stort plus för att den ena är på flera språk, även om vi bara pratar svenska hemma. Den boken kunde också bli en fin julklapp åt en tvåspråkig familj vi känner.

Kommentera

