Wishlist

1 Dec

Jag önskar ju mig allra mest av allt att vår dotter skulle ta den där nappflaskan så att jag kunde få ens en kväll ta lite paus och fast se en film. Eller att hon skulle lära sig suga på tutt (alltså napp) så att hon inte skulle behöva ligga och suga på mig precis hela natten. Men jag vet, det kan vara ganska svårt att fixa.

Annat som finns på min önskelista just nu är

20876931-origpic-6fbb44

 

En snygg brödkorg. Den här är Tine K

0857-001-12_C

Thomas Sabo Charm till mitt armband, eller ett vanligt simpelt N till mitt halsband (som redan att ett V och ett hjärta. Novalie betyder ny stjärna så kanske en stjärna kunde vara ett bra tillägg.

20277786-origpic-169d41

 

 

Ett simpelt och fint doftljus, detta är också Tine K

9173894214

 

En bok, gärna en ljudbok för det har jag inte testat, men det kunde funka bra med vagnpromenader. Är nyfiken på Alice Munro, har inte läst något av henne.

9172321660

 

Och den här. Ja, ni kan väl gissa varför antar jag.

Och på drömönskelistan finns också den ombloggade lampan och ett kort till Yoga Nordic för att kunna återuppta Hot Yogandet, även om det just nu känns väldigt avlägset.

 

2 svar to “Wishlist”

  1. sara 3 december, 2013 den 07:59 #

    Hur gammal är eran tjej? Vår dotter sög på mig också hela nätterna och somnade bara vid bröstet, tog inte heller tutten (flaskan nog). Jag läste alla sovböcker som finns, bl.a. Unihiekkaa etsimässä som du tipsade om här på bloggen. Vi löste det genom att vi lärde henne att somna själv i sin egen säng när hon var 5 månader gammal, eller egentligen var det min man som lärde henne. Jag satt o lyssnade på musik och höll mig från att springa in med bröstet 😉 Men några kvällars skrik var det SÅ värt, hon började ta tutten, ja när man int fick bröstet så dög ju tutten. Och hon började somna av sig själv i sin egen säng med ett leende på läpparna, nu somnar hon var som helst nästan hur som helst. Vem som helst kan natta henne och hon sover hela nätter! Halleluja, hon fyller snart ett år.Lycka till!

    • pompolina 4 december, 2013 den 08:02 #

      Hon är 4 månader och har tyvärr fortfarande kolik, inte lika illa som tidigare men nog att det märks. Av den anledningen är någon sömnskola inte riktigt aktuell ännu. Fint att det funkade så bra för er. Jag lärde också vår son att somna själv då han var baby, nu är det lite svårare att genomföra eftersom det finns en 2-åring som borde somna samtidigt. Men, men, allt har sin tid heter det väl? 😊

Kommentera

