Tre

16 Okt

Tre nätter fick vi ha Pappan i huset hemma innan han åkte mot flygfältet igen. Nu är det vi tre igen, jag och barnen.

Är smått imponerad eftersom vi fixade utevistelse fram till middag, inga större konflikter uppenbarade sig, alla åt middag, alla badade (utom jag), morgondagens kläder är framplockade, köket är tiptop, råddet är upplockat, medicinen slank ner och ögondropparna droppades utan större skrik, till kvällsmål blandades smoothie som även räcker till morgonmål, Novalie har fått baby massage och Vincent har fått många sagor. Och det största av allt: båda barnen sov när klockan slog 20.30!

20131016-211209.jpg
Nu skall jag passa på att lägga mig tidigt, det har varit lite oroliga nätter i några dagar. Gonatt!

4 svar to “Tre”

  1. Hanna 17 oktober, 2013 den 07:10 #

    Du är supermom!

    • pompolina 24 oktober, 2013 den 07:04 #

      Ja, eller jag var kanske det för en kväll 😉 Alla har vi våra stunder!

  2. Sandra 18 oktober, 2013 den 07:13 #

    Det är ju det som är hemligheten med små barn ensam. Det funkar så länge du hinner ge 100% helst 150%. Men så fort något oplanerat händer skiter sej allt på en gång. Man klarar av det korta perioder, men så är man helt loppu slut som människa och mamma på kvällen. Då får man bara hoppas och be om en lugn natt.
    Lyfter hatten åt ensamma föräldrar som ändå tycks klara sej i liv. Hur gör dom det?
    Lycka till!

    • pompolina 24 oktober, 2013 den 07:07 #

      Ja, så är det väl. Fast just den där kvällen var det väl just det att jag kände att jag inte ens behövde anstränga mig för att få till det. Det bara flöt på. Synd bara att det faktiskt är ganska sällan som det blir så. Tur nog så är jag inte ensamstående, men nog ensam med barnen lite oftare än den vanliga kärnfamiljen där man oftast är två som sköter åtminstone kvällarna.

Kommentera

