Splitter

4 Sep

Hade lite önskat att jag vid det här skedet skulle ha en fungerande dator men riktigt så är det inte.

Traskade igår iväg med datorn för att be dem fixa den på service men blev hemskickad och fick order om att kontakta försäkringsbolaget.

Försäkringbolaget bad mig ta en ny runda till samma ställe och be om en kostnadskalkyl. Så dit åkte jag idag, fick veta att det kostar 120 euro bara att få veta hur mycket hela kalaset blir och kosta. Tjitjing, bara att punga ut summan och hoppas att maskinen är i goda händer.

Märkte också min blivande 2-årings slängade och dängande av min iPhone har resulterat i lite splitter.

20130904-153523.jpg

Hohhoja. Det kan ta en stund innan jag kommer åt bilder för bloggen.

2 svar to “Splitter”

  1. Tommix 5 september, 2013 den 07:34 #

    Vad är det för fel på datorn?
    Mobilglas sägs vara rätt så lätt att byta själv.

    Jag rekommenderar att du slutar använda iPhone och går över till robustare, billigare androidtelefoner som dessutom har bättre hårdvara.

    • pompolina 5 september, 2013 den 07:47 #

      Jo, mobilglaset har min brorsa lovat byta, måste bara hitta ett först. De sålde inte såna på applestore, måste säkert beställa via nätet.

      Själva datorn verkade ok efter att ha fått lite mjölk på sig, men småningom slutade vissa tangenter att funka och sedan började de leva helt eget liv. Trodde att det skulle räcka med att putsa undet tangenterna men väl på plats visade det sig att maskinen inte heller laddade då man satte i sladden. Så, något större fel misstänker de…

Kommentera

