Ensam med två busfrön

10 Aug

Jag har varit ensam med båda barnen några dagar medan min sambo åkte till Stockholm för inspelning av Solsidan. För oss här hemma har det gått rätt så bra, vi klarade av att ta oss till rådgivningen och det första dygnet gick över alla förväntningar. De två följande dagarna hjälpte barnens Famo till och tog Vincent ut till parken på förmiddagen och igår kväll åkte V till landet med Mommo.

Den största utmaningen med två barn just nu är att den ena äter precis HELA tiden. Inga 3 timmars pauser, utan mat, mat,mat skall det vara. Ingen ersättning duger för primadonnan, flaska dricker hon nog ur men då skall det vara min pumpade mjölk, allt annat ger henne kväljningar. Jag förstår att det blir lite jobbigt för den blivande 2-åringen att bara sitta och vänta och vänta hela tiden.

Eftersom jag var ensam med Lillasyster igår kväll så slopade jag för en gångs skull allt pynjande, plockande och städande här hemma och åkte till butiken efter lite godsaker och plockade upp en film från filmtown. Det var precis vad jag behövde, även om fröken matvrak hängde vid bröstet hela kvällen (och natten och morgonen) igen.

20130810-154102.jpg

2 svar to “Ensam med två busfrön”

  1. sofia 13 augusti, 2013 den 10:20 #

    Heh, jag känner så igen situationen med en som bara vill hänga på bröstet/äta all the time. Det kändes som om jag bara ammade i två månader, men det blir bättre o snart märker man att det gått någon timme sen hon senast ätit. Hang in there!

    • pompolina 28 augusti, 2013 den 08:01 #

      Det är helt sant. Tur att det går om, räknar med att få göra annat också senast om 3 veckor då flickan blir 2 månader. Hoppas det stämmer 🙂

Kommentera

