Hej hopp

4 Jul

Här rullar vardagen på och det börjar bli ganska kämpigt med stor mage och en trotsande unge. Livet är tungt just nu för vår lilla pojke och allt är lite av en motgång för honom. Det är katastrof att han inte får dricka sitt badvatten, om han skall klä på sig, eller av sig, att han måste byta blöja ibland, att han inte får leka med vassa saxen. Ja, ALLT helt enkelt och för mig är det tungt att hantera det hela med den här bollmagen.

Nu skulle det nog kännas ganska okej om kroppen skulle vara normal igen. Att kunna röra på sig liksom, eller ens att kunna böja sig utan att det känns som ens inälvor går sönder.

49025

Har jag sett ut så här? Bara att se den här bilden får mig att drömma om att kunna röra på mig igen. Att springa, att träna, att orka cykla uppförsbacke. Nåja, snart kommer väl också den tiden. I väntan på det kämpar jag på. Och så skall försöka få tag på den där trotsboken. ”Vi drömde ju om att bli förstående, mogna och kloka föräldrar – och så står vi där och skriker, straffar, hotar och bär oss åt som treåringar” Jaja.

4 svar to “Hej hopp”

  1. Anki 4 juli, 2013 den 05:44 #

    Detär verkligen en kämpig ålder våra små är i just nu. Noah är precis likadan, han får värsta psykbrytet över minsta lilla motgång. Ett ”nej” accepteras aldrig utan han testar gränser tills man blir blå i ögonen. Sedan kommer skriken som gör att öronen blöder. Jag hoppas verkligen att denna trotsålder är fort övergående! Många styrkekramar till dej!

    • pompolina 6 juli, 2013 den 06:46 #

      Jag håller tummarna jag med att den är snabbt övergående. Vissa dagar går det lite bättre, så det är ju en liten tröst ivarjefall!

  2. Anni 5 juli, 2013 den 09:58 #

    Du beskriver vår vardag med en nästan två åring. Lätt är det inte, varken för den vuxna eller barnet. Jag har läst i den där boken, om just 2 åringen (och 4 åringen) och fick nog hjälp att förstå henne lite bättre. Hoppas du får tag på den nånstans! Kämpa vidare, förr eller senare hoppas vi det lättar. 🙂

    • pompolina 6 juli, 2013 den 06:48 #

      Tack! Helt säkert lättar det vid något skede. Vad bra om boken verkat ok, såg att den finns att få på flera bibbor. Skall försöka ta mig till en sådan som har boken inne!

Kommentera

