Om att förbereda sig inför Baby

30 Jun

Jag läste att Blondinbella som har BF i november vill ha allt klappat och klart inför den nya familjemedlemmen senast i augusti. Själv fick jag nyligen rådet att inte göra något färdigt utan gömma allt i en låda och ta det fram först sedan när babyn är här.

Vad som funkar bäst för var och en är säkert väldigt individuellt. Jag har nu 23 dagar kvar till BF och tänker absolut inte gömma något i en låda tills babyn kommer hem. Jag är väl medveten om att vad som helst kan hända, men att gå omkring och förvänta sig det värsta hela tiden är något som man inte mår bra av.

Ännu har vi inte förberett nästan något, och tycker att det börjar vara dags att göra det nu. Vi har fått tillbaka vårt utlånade babyskydd för bilen och så har jag fått en ”amningsfötölj”. Har köpt några enstaka klädesplagg och så har vi också Stokke stol med newborn settet. Ännu skall spjälsängen riggas upp, skötbordet är fortfarande utlånat och Vincents gamla babykläder skall plockas fram. BB-väskan skall packas och miniblöjor skall köpas. Sedan känner jag att läget är under kontroll.

Hur tänker ni? Förbereda inför baby i god tid eller låta bli helt och ta allt sedan när den dagen kommer?

20130630-090734.jpg

20130630-090821.jpg

Kommentera

