Stockholm dag 3

29 Jun

Onsdagen var mulen och regnsjuk och vi hade lite problem att hitta på program för morgon/förmiddag. Det som är tråkigt i Stockholm är att de flesta ställen öppnar först kl.10 eller kl.11 och kl.11 brukar vi redan äta lunch eftersom vi vaknar såpass tidigt på morgonen.

Jag hade planerat att vi skulle besöka antingen Rum för barn på kulturhuset eller Akvariet på eftermiddagen eftersom de lovat regn. Slutligen blev det Akvariet och det var riktigt kul. Ett ganska litet ställe som jag plötsligt kom ihåg att jag nog själv också besökt som barn. Det var helt perfekt underhållning, ”regnskogsområdet” var Vincent dock livrädd för så det gick vi bara snabbt igenom och då klamrade han fast sig i min famn allt vad han orkade.

DSC_0123

DSC_0124

Vi tog en glass ute i solen på caféet, det kom nämligen inget regn utan det blev strålande fint väder!

DSC_0127

DSC_0129

DSC_0135

DSC_0141

Efteråt promenerade vi längs med stranden fram till Junibacken

DSC_0143

DSC_0150

DSC_0151

Utanför Junibacken lektes det en liten evighet

DSC_0156

DSC_0157

Sa jag redan att det var lite svettigt väder?

Så var det plötsligt kväll igen och mörka moln började bildas så jag fick sätta fart på och skynda mot hotellet. En fin dag till blev det igen.

3 svar to “Stockholm dag 3”

  1. S 29 juni, 2013 den 12:00 #

    Älskar de här inläggen! Bäst!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stockholm i mitt hjärta | Pompolina Travels - 21 april, 2017

    […] Akvariet i Stockholm här […]

Kommentera

