Bedömning av förlossningssätt

28 Jun

Om man har blivit snittad med det första barnet så skall man tydligen gå på något som kallas ”bedömning av förlossningssätt”. Detta är för att kolla igenom att det inte finns några fysiska hinder för att kunna genomgå en normal förlossning. Infann mig därför på Kvinnokliniken för detta, där fick jag veta att jag egentligen borde ha varit på Barnmorskeinstitutet istället. Något rådd hade skett med bokningen och de fick börja utreda ifall de kunde få mig inklämd ivarjefall på kvinnis. I denna soppa var det någon som missförstod lite och trodde att jag skulle på ultraljud och frågade om det var mitt första eller andra Ultra, hahaha! Tänk den stackaren som har en sådan här mage i v.12 då första ultrat görs!

20130628-220628.jpg

Nåja, det slutade ivarjefall med att jag fick åka till Barnmorskeinstitutet med taxi för att få träffa en läkare och jag var inte så sjukt nöjd med detta men vad gör man?

Barnet ligger än så länge med huvudet precis där det skall men är ganska rörlig fortfarande. Detta betyder att det inte finns något behov att planera in ett snitt och nu får vi bara vänta på vad som hända skall. Skulle Lilla systern födas i samma veckor som Vincent så skulle det ske om exakt 2 veckor! Fatta!

 

2 svar to “Bedömning av förlossningssätt”

  1. maria-muminmamman 29 juni, 2013 den 04:16 #

    Det var bra nyheter, eller hur? Kämpa på med de sista veckorna! Snart är hon här!

    • pompolina 29 juni, 2013 den 06:55 #

      Jo, absolut! Och tack, det skall jag göra 🙂

Kommentera

