Rabarber

15 Jun

Jag har varit sugen på rabarbersaft sedan Linn bloggade om sin saft i maj. Förra helgen tiggde jag åt mig ett drygt kilo rabarber från mammas rabatt på stugan. Har aldrig tidigare kokat saft men SÅ gott det blev. Jag späder ut saften med vatten eller vichy och det är sjukt gott!

20130615-215812.jpg

20130615-215922.jpg

Gjorde också en paj enligt detta recept och shit vad gott det blev. Speciellt varm paj med glass! Lite geggigt är det såklart eftersom pajen inte har ett ordentligt botten, men kanske man kan vidareutveckla receptet lite? Hur som helst knäckig rabarberpaj är det godaste just nu.

 

4 svar to “Rabarber”

  1. Linda 16 juni, 2013 den 04:51 #

    Tack för saften, den är supergo´!

  2. Hanna 18 juni, 2013 den 02:01 #

    Nu blev jag också sugen på rabarber!

    • pompolina 22 juni, 2013 den 10:03 #

      Hehe, det smittar nog av sig 🙂

Kommentera

