Turisterna

11 Jun

Jag är en värdelös värdinna om man stör min nattsömn och eftersom vi en tid nu haft ett rätt så bra sovande barn om nätterna så vill jag ju gärna att det skall fortsätta så och såklart vill jag att Vicent också skall ha sin nattro. Eftersom vi fortfarande hade en övernattningsgäst igår och vi fick en chans att åka och övernatta på hotell var jag ju inte sen att tacka JA! Alla vinner ju på det.

Så rätt så extempore packade jag väskan och så drog vi till Scandics Grand marina för att sova där en natt. Vi fick ett trevligt rum som hade bra med utrymme. Igår kväll hann vi inte sedan med så mycket mera än en promenad in till stan för lite shopping och sedan var klockan redan massor.

IMG_3430

Imorse blev det hotellbrekkare och det gick över alla förväntningar med hjälp av Ipadden och lekplatsen intill bordet som jag valt. Buffa då man är ensam med ett barn är ju inte annars så där jätte hejsan har jag fått uppleva.

IMG_3433

Klockan 08 var vi redan helt färdiga med att hänga på hotellet och synd nog var vädret inte så trevligt heller men vi höll ut en stund till och så checkade vi ut och tog en promenad in till centrum för att försöka fördriva tiden tills den första båten till Högholmen åkte kl.10. Helt i kärncentrum finns ju inte så sjukt mycket underhållning för ett litet barn men det jagades duvor i esplanadparken och Havis Amanda var också en hit.

IMG_3436

IMG_3435

Kommentera

