Tips på utfärdsmål del.2

11 Jun

Högholmen

Högholmen har i mitt tycke varit ett utfärdsmål som ibland har varit riktigt lyckat men tyvärr också riktigt botten vissa gånger. Nu när jag haft några års paus med besök dit såg jag framemot det hela. Vincent tycker väldigt mycket om lejon och tigrar och han var givetvis väldigt ivrig över just dessa. Han älskar djur överlag.

Jag bestämde mig för att ta färjan från Salutorget för att resan dit skulle bli lite mer speciell men det visade sig att jag tänkte fel. Först var det helt spännande när det var en massa båtar omkring men sedan blev tiden tydligen långtråkig och jag insåg att det hade funkat mycket bättre att åka bil eller buss.

18 euro (!!) fick jag dessutom punga ut för en vuxenbiljett och kan väl nog tycka att det ät lite i det mesta laget även om barn under 6-år sen igen är gratis.

IMG_3439

För vår del tyckte jag att det var synd att Högholmen öppnar först kl.10 för det blev en hel del tid att försöka öda där innan och dessutom så brukar vi äta lunch redan vid 11. Så skulle jag åka pånytt i sommar (vilket jag inte tänker göra) så skulle det absolut få bli till eftermiddagen efter vilan.

Det roliga med vår utfärd var att vi fick se lejon, tigern och leoparden rätt så bra. Vincent var överlycklig och ivrig och det var ju huvudsaken. Annars var det lite skralt med djur tyvärr. Visste inte heller att de t.ex. inte mera har apor eller flamingon som jag tyckte skulle ha varit roligt att se.

Hur mycket djur man har turen att se kan ju variera väldigt mycket och det kan man inte så mycket åt men tyvärr tycker jag helheten inte var så lyckad. Skulle kanske ge 1,5 stjärnor av 5 möjliga för besöket till högholmen med färjan. Vincent var glad som sagt över lejonen så det var kul, men detta är ett ställe vi nog inte kommer att besöka pånytt på en tid.

IMG_3440

Plus

+ De stora kattdjuren är maffiga att se på

+ Kegurun, kamelen och andra stora djur var också spännande att se på

Minus

– 18 euro för inträde ifall man åker med båt. Rätt så dyrt i mitt tycke

– Det fanns enorma mängder av vitkindade gäss med ungar överallt som man fick akta sig för

– Påfåglarna hade också blivit otroligt många var också lite fräcka av sig

– En hel del tomma burar

Kommentera

