Slutspurten

9 Jun

Sista veckan på jobbet var en utmaning för mig på flera olika plan. Ansvarig för ett dagsläger för 14 stycken tonårsflickor, enda personen som jobbade 100% på lägret, inhoppare som sjukskriver sig i sista sekunden, personalbrist, fullspäckat program och en arbetsvecka på 5 dagar istället för 3 som jag jobbat hela våren. När man dessutom lägger på ett läkarbesök 07.45 före jobbet, att det kan vara lite tungt stundvis i graviditetsvecka 34, övernattningsbesökare hemma med totalt annan dygnsrytm än vi och att vara ensam med barnet utan dagis sedan torsdagen så kan ni kanske tänka er att det blev lite svettigt stundvis.

20130609-143905.jpg

20130609-143918.jpg
Men jag klarade det! Inte minst med hjälp av Vincents Mommo och Famo och såklart min Sambo. Under veckan har det varit gelnaglar, strand, besök till fazer, dans, smink på salong, pimp my sneakers, paddling, film, övernattning osv.osv.
På torsdagen hann jag åka en sväng till stranden men Vincent före jobbet eftersom jag jobbade sen kväll. Han var vid det skedet av veckan redan väldigt förundrad över vad som pågår när jag aldrig är hemma så det var en välbehövlig stund på tumis.

20130609-144530.jpg
En välbehövlig andningspaus var också att hinna sätta sig ner efter tidig morgonläkartid och äta brekkare på stan helt ensam.

20130609-144741.jpg

2 svar to “Slutspurten”

  1. Hanna 11 juni, 2013 den 06:33 #

    Du är wonderwoman!

    • pompolina 11 juni, 2013 den 07:14 #

      Tydligen, och det är inget roligt alls! Tur att det är över 😀

Kommentera

