Vilken helg!

28 Maj

Så mycket hände det under helgen som gick att jag inte alls hunnit uppdatera här! På lördagen åkte Vincent till sin famo och fafa och jag högg tag i målarpenseln och påbörjade projektet ”Gästrum”.

Jag målade med svart griffelfärg en vägg. En hel del jobb är det kan jag berätta eftersom det skulle målas med pensel. Passade på och målade några vinflaskor också med samma färg.

IMG_3257

Efter målningen gjorde jag mig i ordning för fest och min sambo hade tillrätt god sallad och biff till lunch. Sedan bar det av för att träffa Maria inne i stan för lite skvaller och sedan det Humorlandskamp. Humorlandskampen i år var jätterolig och en jämnare helhet än de senaste åren, tidigare har det funnits tydliga favoriter över andra men nu var alla jättebra. Skratt från början till slut så att babyn i magen också var vild som bara vad i över två timmar.

humor

Inte nog med det, sedan rusade jag till kampen för att hoppa på bussen till Borgå där det firades 30-årskalas. Vädret var härligt, kvällen var fin och festplatsen mysig. För första gången sedan min egna 30-årsfest i september kännde jag att det skulle vara gott med några glas vin, eller skumpa, eller sangria eller en kall Sol! Men det var bara att bita ihop och njuta av de andra godsakerna. Vid midnatt fick jag skjuts in till stan och där träffade jag ett glatt gäng komiker och plockade sedan hem med mig min egna. En rolig dag, men shit vad trött jag var efter en dag med fullt program mella kl.06-02

IMG_3259

Fina Borgå

IMG_3252

Födelsedagsbarnet med sin fantastiska bukett som hon fick av sina arbetskompisar. Martta har fått ett fantastiskt jobb i NEW YORK och skall flytta ditt för ett halvår, därav dessa fina dollarblommor. En helt fantastisk idé för en gåva tycker jag.

IMG_3254

Jag drog en liten kaköverdos om vi säger så. Men man måste ju smaka på båda!

IMG_3247

Sa jag redan att det var fint?

2 svar to “Vilken helg!”

  1. jonna 28 maj, 2013 den 06:57 #

    Har vi gemensamma bekanta? Min mans kusin bor i det gula huset på gården 🙂

    • pompolina 29 maj, 2013 den 06:55 #

      Härlig omgivning de bor i isåfall! Men festen var nog bara på ett uthyrt ställe (dragonregementet) som tydligen ligger på samma innergård 🙂

Kommentera

