To the wonder

8 Maj

Igår hade jag en efterlängtad date med Martta efter jobbet och vi började med lite mat på Belge. Måste såklart också ha våfflor till efterrätt när det nu engång var våffelveckor där. Jag var riktigt positivt överraskad, allt var riktigt gott!

Sedan gick vi på bio och såg To the wonder. Jag vet inte var jag skall börja när jag tänker på filmen. Den var full med fina bilder, visuellt otroligt vacker. Tills det blev för mycket. Är det någon av er som sett den?

Själva handlingen, så mycket som hjärnan försöker tolka hela tiden men inte får någon klarhet i. Hur hänger prästen ihop med det hela, är han bara en symbol för hur svårt det är att finna lyckan? Varför är det så öde överallt? Kommunikationen, varför finns den inte? Barnen, vad skall de egentligen förmedla? Och gifterna som hittas i marken hur hänger det ihop med det hela? Och varför är Ben Affleck så otroligt obekväm i sin roll?

Jag var helt utmattad efter filmen. Trodde den aldrig skulle ta slut. Efteråt satt jag en stund och googlade för att försöka förstå mig bättre på filmen, men kom bara fram till att jag inte är den enda som inte riktigt hängde med.

to_the_wonder_quad

Och på tal om film. Som jag älskar och saknar att se på film.

4 svar to “To the wonder”

  1. Malin 9 maj, 2013 den 06:36 #

    Haha, exactly my thoughts! Precis alla de där frågorna ställde vi oss efter filmen. Och ingen hette ju någonting! Utom dottern. Och varför möblerade de inte det där jävla huset!

    • pompolina 9 maj, 2013 den 06:39 #

      Hehe, det undrade vi också! Hur svårt kan det liksom vara att fixa lite möbler? Ah, namn frågan hade jag inte ens kommit fram till men sant, en till skum grej.

      • Malin 9 maj, 2013 den 06:42 #

        Fast nu googlade jag och såg att de hette Marina och Neil. Men kom det någonsin fram?

      • pompolina 9 maj, 2013 den 06:46 #

        Jag är ganska på hundra på att det inte kom fram, de talade ju aldrig med varandra! Eller ja, de gifte ju sig två gånger (varför??) kanske de nämnde deras namn då vid seremonin?

Kommentera

