Stockholm

28 Apr

På fredagen åkte vi till Stockholm mef Linda. Jag var fortfarande lite förkyld men det värsta var över!

20130428-115057.jpg

Vi droppade av sakerna på Scandic Park och påbörjade genast vår shopping runda. Lagerhaus blev första stoppen.

20130428-115113.jpg

Jag hade en nästan helt tom reseväska med mig så jag behövde inte oroa mig hur jag skulle få med mig allt hem. Lagarhaus levererade speciellt kalas- och bakingsrelaterat stuff men också en termosmugg blandannat.

På kvällen bar det av till Norra Brunn där vi åt lite och sedan såg på Stand up där bl.a. min sambo André uppträdde. Det var riktigt skoj. Glömde knäppa foton. Brevid oss satt en tant som druckigt sig lullig och kommenterade bland annat min graviditet och den lilla åldersskillnaden som våra barn kommer att ha (Två år är väl nu inte sååå sjukt liten skillnad kan jag själv tycka). Efter showen slängde hon ett: Jaha, är det så som ni har det hemma? Man ba: ….mmmmh, där har du något att fundera på.

20130428-115229.jpg

På lördagen vaknade jag sjukt tidigt så tappade upp ett bad och slängde mig i med nyaste Mama.

20130428-115239.jpg

Sedan blev det en lång brekkare innan vi fortsatte med dagens shopping.

20130428-115257.jpg

Det var soligt och fint på morgonen och förmiddagen. Jee!

20130428-115313.jpg

Vi råkade se en Vincent skobutik på avstånd och jag berätta hur gärna jag ville köpa ett par till min lilla Vincent men att det var så galet dyra att det bara inte blivit av. När vi passerade butiken såg vi att de hade UTFÖRSÄLJNING! Gjorde så galetbra fynd, skall visa snart vad.

20130428-115322.jpg

Hötorget. Snyggt som vanligt, Varför kan det inte vara lika på salutorget?

20130428-115337.jpg

Vi gick och gick och shoppade hela långa dagen och först efter kl.20 avgick vårt plan hem. En mycket lyckad och trevlig resa var det. Åt mig själv hittade jag inget! Det jag skulle ha från Sephora var slut, på hollister fanns det bara fula yogabyxor och jag är för gravid för alla snygga klänningar. Ingen Victorias secret heller på Arlanda eftersom Finnair nuförtiden avgår från terminal 2 istället för 5 där affären ligger. Det blev bara lite tidningar och en liten affisch från lagarhaus som jag skall hänga innanför dörren i mitt klädskåp.

20130428-121855.jpg

Kommentera

