Shopping, mat och program i Stockholm

24 Apr

Som jag redan nämnde så blir den första rundan till Stockholm utan barn och då skall vi koncentrera oss på bl.a. shopping. Här kommer en liten lista på ställen som jag brukar eller vill besöka med tanke på shopping:

Sephora, smink och skönhetsprodukter som kommit att bli stora favoriter

Farmhouse, härliga barnmöbler och inredning

Sprall, alltmöjligt roligt för barn

Krabat, Alltså. Senast då vi var i Stockholm så var jag inne i den här leksaksbutiken på söder och hittade världens mjukaste och skönaste mjukdjur som jag sade att vi måste komma tillbaka och köpa ifall vi får ett barn till. Jag visste ju inte det då ännu, men där i min mage låg ju redan då en liten lillasyster. Ett måste att få tag på det där mjukisdjuret med andra ord.

Lagerhouse, alltmöjligt mellan himmel jord som har med hem och inredning att göra

Stockhome, här kan man hitta alltmöjligt roligt eller ingenting

Hollister, har världens skönaste yogabyxor från Hollister och vill ha ett par till!

Granit, jo, det kommer till finland inom kort. Men en titt måste man ju alltid ta sig.

NK barn, en ganska bra avdelning tycker jag med blandat sortiment

Åhlens, barnkläder blandannat

Urban outfitters, kläder och annat roligt

Och nu är jag så snurrig i  huvudet (ligger hemma, flunsig igen) att jag inte kommer på mera. Vill ni tipsa om något ni tycker att är värt ett besök får ni gärna göra det.

Kvällens underhållning står Norra brunn för men var vi skall äta är ännu ett mysterium. Tips över trevlig restaurang med god mat tas gärna emot. Behöver inte vara något fancy.

6 svar to “Shopping, mat och program i Stockholm”

  1. mariaekroos 24 april, 2013 den 03:25 #

    Du listade just alla mina Sthlm-favotiter 🙂 Skulle jag fara dit nu skulle jag ännu kolla in Livly (där har jag inte varit förut). Ha det så roligt!

    • pompolina 25 april, 2013 den 10:56 #

      Tack! Den hade jag glömt bort, såg tidigare bilder på instagram därifrån och såg HÄRLIGT ut.

  2. Linda 24 april, 2013 den 05:44 #

    Super! Jag tillägger ännu designtorget, skall söka en tidningsställ därifrån 🙂 Bra att vi shopaholica slipper och vädra lite oss själva och plånboken 😉 Nu, varmt te och vila! Kram

    • pompolina 25 april, 2013 den 10:59 #

      Check! Och illums bolighus också, den glömde jag! Med vilande går d lite dåligt, V grät och skrek hela natten så i morse blev det keikka till pikkujätti och där va det. Första antibiotikan.

  3. thereallifeblogger 24 april, 2013 den 05:57 #

    MOOD gallerian!

    • pompolina 25 april, 2013 den 11:00 #

      Jaa! Den glömde jag, har inte varit där tidigare, måste checkas! Tack!

Kommentera

