Emil

24 Apr

I helgen fick brorsonen namnet Emil och jag fick äran att få ett tredje gudbarn. Har funderat lite kring det där med faddrar och hur många gudbarn det är okej att ha. Jag vet att det egentligen inte finns några gränser men samtidigt så vet jag att t.ex. att  det slutliga avgörande valet på Vincents faddrar föll just utgående från den aspekten hur många (eller egentligen hur få i det här fallet) gudbarn personerna hade från tidigare. Det har knappast blivit oklart för någon hur mycket jag själv tycker om barn så för mig är det bara en stor ära, men hur tänker ni?

IMG_2955

Om man t.ex. har redan två gudbarn, skulle ni a) fråga en sådan person till fadder? och b) Vad skulle ni svara om ni blev tillfrågade och redan hade gudbarn från tidigare?

2 svar to “Emil”

  1. Anki 24 april, 2013 den 11:37 #

    När vi fick Noah så valde vi de som står oss närmast i vänskapskretsen just nu trots att vardera paret har två gudbarn från tidigare. Tycker att närheten och vänskapen man delar, samt kanske hur ofta man ses, är viktigare än hur många gudbarn de har från förr. Det är ju viktigt att barnet får en bra relation till gudföräldrarna. Även vi själva har tre gudbarn, alla födda -99. 🙂

    • pompolina 24 april, 2013 den 12:17 #

      Jo, absolut någon som står en nära tycker jag också, i vårt fall var vi alltså nere i två superfina och nära typer, men då de annars är likvärdiga valde jag utgående från antalet tidigare gudbarn.

Kommentera

