Om att sälja och köpa vagn

6 Apr

Efter att ha funderat fram och tillbaka så verkar det allra bästa alternativet vara att vi skulle sälja vår Bugaboo Cameleon och köpa en Bugaboo Donkey. Donkeyn är svindyr men inget annat märke har en lika smart modell som går att använda både som enkel- och dubbelvagn. I ärlighetens namn tror jag inte att Vincent kommer att åka vagn så jätte länge mera, så en traditionell syskonvagn känns lite onödig.

Har kollat lite vad folk ber för sina Bugaboos (med tanke på att själv sälja vår cameleon) och är nog lite förvånad att folk faktiskt ber närmare 800 euro för en flera år gammal modell?! Köper folk faktiskt för detta pris en begagnad Bugaboo?

bugaboo_donkey_build

10 svar to “Om att sälja och köpa vagn”

  1. Penny 6 april, 2013 den 07:36 #

    Alltid kan man ju be fast vad…tror inte att man så ofta får 800€ men nog 500-700€ ifall vagnen är i gott skick (putsa och tvätta varendaste del!), felfri och om man har extra prylar. Jag skulle själv kunna betala 400-500€ för en. Donkeyn är nog snygg och praktisk men svindyr…:)

    • pompolina 7 april, 2013 den 02:57 #

      Jo, jag hade tänkt mig att kunna få 500-600 för vår vagn, den är så ny och vi har inte använt den på vintrarna så den är inte ens använd under ett helt år totalt. Dessutom byttes typ hela vagnen till ny efter att den varit med om en flygolycka vid årsskiftet 2011-2012. Och om det betalas 400 för en bee så skall jag nog minst ha 500 för vår tänkte jag. Just med tanke på att den där donkeyn är så dyr…

      • Penny 7 april, 2013 den 04:08 #

        Om du säljer den för det priset kontakta mig! 🙂

      • pompolina 8 april, 2013 den 04:14 #

        Det kan jag göra! Skall bara slutföra övertalningskampanjen här hemma först. Kommer nog att försöka få 600 för den, om det lyckas säljer jag den genast 🙂 men vi är inte riktigt där än.

  2. En Maria 7 april, 2013 den 06:01 #

    Halva priset är okej för en begagnad vagn tycker jag om den är i gott skick. Vi köpte en begagnad Brio Go på Huuto för ett tag sedan för att vi fick den till en tredjedel av priset för en ny och då är den flitigt använd i tre år. Hade kunnat tänka mig en begagnad Cameleon också, men inte för 600-700 som många ville ha.

    • pompolina 8 april, 2013 den 04:10 #

      Jo, håller nog med ganska långt. Själv hade jag nog kunnat betala 600 euro för en begagnad cameleon då när vi skulle köpa vagn, ifall den skulle ha varit i lika gott skick som vår är nu. Men det fanns väldigt få såna till salu då…

  3. Hanna 11 april, 2013 den 11:32 #

    Jag köpte vår begagnad för 700, men i det ingick vinterdäck och sommarsufflett. Vagnen var i superbra skick och använd lite på ett år. Dessutom är den all black versionen som inte finns lika mycket.

    • pompolina 12 april, 2013 den 05:58 #

      Det låter helt rimligt tycker jag. Visste inte att all black inte finns så mycket av, själv tycker jag det verkar som den mest populära varianten som man ser mest, men tydligen har det bara råkat sig 😀

      • Hanna 15 april, 2013 den 09:13 #

        Jo på stan finns den mycket, men inte till salu, av någon konstig anledning. Eller jag hittade inte en enda på varken huuto, tori eller annanstans…

      • pompolina 15 april, 2013 den 05:22 #

        Just det ja, nu förstod jag! 🙂

Kommentera

