Ett nytt sjukhus för de små

14 Mar

Linda utmanar folk att delta i insamlingen för att bygga ett nytt barnsjukhus och jag är självklart med och donerar en slant och sprider ordet!  Det här är en viktig sak som verkligen är värd att prioritera. Vi har själva än så länge haft turen att ha ett väldigt friskt barn, men det finns massor med andra små som är i behov av bra vård!

När jag var kring 4-år och fick akuta svårigheter att andas, slutade det hela att mitt hjärta stannade ungefär samtidigt som vår bil med skrikande däck stannade utanför sjukhuset. Hur tacksam är man inte att jag fick blixtsnabb återupplivnig av läkare som var på allerten! Som tur är har jag aldrig återfått några problem med hjärtat, men det finns många andra barn som inte var lika lyckliga.

Så här skriver Linda:

”Jag utmanar dig nu att delta i insamlingen, och och att sprida vidare informationen om den tex på facebook eller på din blogg – all draghjälp behövs, och varje euro räknas! Om alla ger EN euro under de följande FEM åren, så kan bygget förverkligas – och för barnen som behöver specialvård skulle det verkligen vara en lottovinst.”

ULS-kuva-justus-kantaa-huutomerkkiä1-300x225

 

Kommentera

