Nomineringarna

1 Mar

Det är alltid kul när det cirklerar lite nomineringar i bloggvärlden och vad kul att jag också fått några! Tack för dem. Here we go!

Instruktioner: Svara på de 5 frågorna du får. Skicka sedan vidare 5 nya frågor, som du själv hittar på, till 5 andra bloggare som du länkar till på din blogg. Skriv på deras bloggar att de fått en nominering så att de inte missar den.

Jenni ställde mig dessa frågor:

1. Vad är det roligaste i ditt liv just nu? Det roligaste med mitt liv just nu är kanske att mina veckoslut är längre än min arbetsvecka. Det passar mig verkligen utmärkt för det innebär ju en hel del tid hemma med barnet. Det känns också som att det är en massa kul påkommande: resa till värmen den här månaden, babyn såklart, vintersemester, lite omfixande i hemmet osv.

2. Nämn en hobby/sak du skulle vilja börja med/lära dig? Jag skulle vilja lära mig att sticka! Sedan längtar jag nog efter att återuppta tränandet, men det är det tyvärr inte läge för det just nu av flera olika orsaker.

3. Hurdant är ditt liv om 5 år? Om fem år så hoppas jag att vi har ett eget hus och framförallt en egen gård där barnen kan springa och leka. Jag jobbar deltid eller förkortad arbetsvecka. Jag sover gott om nätterna och vi planerar en längre utomlandsvistelse.

4. Vad är din favorit tv-serie? Jag ser inte på någon serie just nu, fast jag önskar att jag orkade göra det. Men min favorit är väl nog Grey´s anatomy, Up all night och modern family. Finns så många serier som jag skulle vilja följa! Som t.ex. Girls.

5. Vad är ditt favoritplagg? Har inget favoritplagg just nu! Kanske för att jag är gravid och för att allting inte riktigt passar mig mera av det som normalt går på mig. Kanske mina jeansleggins då om man måste välja?

Lillen ställde mig dessa frågor:
1. Favoritlukt? En man som doftar gott. Kan bli helt knäsvag av en god maskulin parfym.
2. Tror du på gud – varför / varför inte? Jag tror inte på gud, har läst livsåskådning sedan andra klassen i lågstadiet och är glad för det. Jag tycker inte att man kan förlita sig på att allt ordnar sig genom att be till gud, utan tror på att det är vi själva som aktivt måste sträva till att uppnå det vi önskar oss. Ibland lyckas det, ibland inte. Ibland har man bra flyt och ibland går det riktigt år skogen, att någon som kallas gud skulle ha något med det att göra tror jag inte ett dugg på.
3. Favoritoutfit? Se svaret ovan
4. Bästa bändet ever? Eller bästa låten ever? Så svårt! Jag är väl en av dem som lyssnar sönder de låtar som jag gillar och något favortitband har jag inte egentligen någonsin haft (eller jo, då när jag var typ 14 år älskade jag ett men vi ids inte gå in på det). Idag har den här versinen av Blackbird spelat i mitt huvud hela dagen, och Anna Järvinens: Anna själv tredje är en skiva som spelades mycket när Vincent var riktigt nyfödd, jag blir riktigt varm inombords fortfarande av att höra den av den orsaken. Annars är de senaste skivorna jag köpt av Veronica Maggio. Om jag skall ut och springa en fin sommarkväll är den HÄR låten som jag vill lyssna på.

5. Vad ger dej ro och lugn? Att veta att alla mina nära och kära mår bra och är friska. Att snusa i mitt sovande barns hår. Att svettas blöt på Hotyoga. Att springa av sig så att man blir mör i kroppen. Att ligga på spikmatta och rensa tankarna. Att få höra och känna att jag är älskad.

Jag sänder mina nomineringar till: Hemmamami, Skrutander, Linda och Maria. Tyvärr är de två sista lösenordsskyddade.

Frågorna:

1. Bästa och godaste receptet för snabb vardagsmat?

2. Bästa filmtipset?

3. Snyggaste inredningen finns att köpa på?

4. Drömresemål?

5. Något som folk brukar bli förvånade över när de får höra det om dig?

2 svar to “Nomineringarna”

  1. thereallifeblogger 3 mars, 2013 den 07:42 #

    Lyckliga du som har vettiga föräldrar som satt dej på livsåskådn istället för rella timmarna!!! Milton och Ellen skall nog inte behöva gå på en endaste religions timme dom heller.

    • pompolina 6 mars, 2013 den 06:35 #

      Vi fick också välja sedan ifall vi ville bli konformerade sedan och endast en av oss fem barn valde att gå skriftskolan. Har dock en liten känsla av att det inte handlade om kristendom utan om helt andra saker för honom:)

Kommentera

