Några favoriter i hemmet

23 Feb

Jag fick ett önskemål över ett inredningsinlägg och lovade visa åtminstone några favorit möbler. Här kommer några:

DSC_0652_2Stolarna i köket är gamla teaterstolar, de är fina även om de kanske skulle behöva piffas upp lite genom att slipas och kanske få ett lager lack på sig.

DSC_0641

Lampan i sovrummet är en gammal favorit. Den har jag hittat på Indiska i tiderna och det är från början en lykta som jag fixat en lampa till.

DSC_0634_2Det här skåpet är ett gammal köksskåp som jag blev förtjust i och paxade åt mig själv för länge sedan. Den har funnits i min släkt från min mammas sida. Skåpet var grönt från första början och jag målade o det för kanske 10 år sedan. Det slipades först för jag ville att det skulle lackas men det visade sig att skåpet var en riktigt ljus trädsort och det skulle inte ha blivit så snyggt (med mina kunskaper alltså). Skåpet skulle också kräva lite fixande eftersom t.ex. nedre skåpsdörrana inte vill hållas fast numera.

DSC_0637_2

Det här lilla spegelbordet har jag ärvt och jag har haft det sedan jag var i lågstadieålder. Kan dock hända att jag snart får packa undan det helt om vi ska möblera om lite. Den är ganska svårplacerad har jag märkt.

DSC_0649

Det här var ju inget lyckat foto märker jag nu, men låt gå. Skåpet som fungerar som medicinskåp är min sambos så jag vet egentligen inte så mycket om det. Men jag gillar det.

Hade fotat barnrummer men nu har vi redan hunnit fixa om där lite så det får bli till en annan gång. Har dessutom hittat en butik som verkar helt härlig med barninredning som jag vill ha några små fynd från! Men måste besöka den först, berättar mera om den sedan!

4 svar to “Några favoriter i hemmet”

  1. Penny 26 februari, 2013 den 08:55 #

    Fina ting! Kolla i min blogg, du har blivit nominerad…:) http://jennipenny.com/2013/02/26/nominerad/

  2. thereallifeblogger 28 februari, 2013 den 12:56 #

    du har en blog award:
    http://thereallifeblogger.wordpress.com/2013/02/28/blog-award/

Kommentera

