Svar på frågor del.3

15 Feb

Sku vara roligt att se foton från ert hem. Märker att jag fått inredningsdille som vanligt då det blir ljusare tider. Fast ajjo, bästa böcker du rekommenderar är alltid intressant!

Jag skall återkomma med bilder över något som jag är nöjd med här hemma hehe. Jag har också enormt sug att möblera om och fixa nytt. Barnrum och vår övrevåning kan jag säkert åtminstone knäppa någon bild på.

Böcker hinner jag inte läsa typ alls numera, därför har jag inte bloggat om böcker på länge. Men tror faktiskt att jag läst någon som jag inte bloggat om. nu senast.. Skall kolla upp det där.

Vad har du för favoritmärken på kläder och inredningsprylar? Favoritmat, dryck och godis?

Mitt favoritmärke bland kläder är nog Abercrombie&fitch. Först tänkte jag svara att de är favoritmärket för tränings- och fritidskläder men sen kom jag på att jag har en massa sommarlkäder, och flera kjolar och klänningar också av dem. Synd nog så finns det inte att få här i Finland. Vissa ställen sålde ett litet sortiment av deras kläder men de har också slutat nu. För övrigt köper jag väl nog mina kläder ganska långt från Zara, Vila eller H&M. Mina jeans köpte jag under flera år enbart från Cheap monday, men nu är mina absoluta favoriter Levis denim sligt curve och dr denims jeansleggins.

Inom inredning så älskar jag Riviera maison! Men om man kollar runt i vårt hem så har vi faktiskt just inget som kommer från dem. Jag är en ganska duktig på att fynda på olika ställen och så är vårt hem också en salig blandning (men en bra sådan) av två stilar. Mina favoritmöbler här hemma är nog gamla möbler med okänt urspung. Kan lägga upp ett litet kollage av favoriterna vid något skede!

Favoritmat?
Åh, så svårt! Kanske jag måste svara en god biff.  Jag är galen i avocado och tycker också om Indisk mat och då vege om jag får välja. Jag är fiskallergiker och kan inte äta fisk eller skaldjur i någon form, så det skalar ju bort en hel del från min meny. T.ex. i Thai-mat används nästan alltid fiskfond. Den senaste nya receptet som vi prövade hemma var broccoli-fänkålspuré uppkokat i buljong och det var också riktigt gott!

Favoritgodis?
Jag är en riktig godisgris och äter nästan allt som är sött. Det enda som jag inte tycker om är banan-godis i dess olika former. Inte heller marsipan eller gröna kulor hör till mina favoriter. Men så där annars så slinker väl allt ner. Förr var jag extremt noga med en godisdag i veckan, men pga sömnbrist så har jag skippat det där tillsvidare. Jag har ändå inte problem med min vikt så det är lugnt på det sättet. Jaja, jag vet nog att socker är gift för kroppen men någon last måste man väl få ha, hehe. Den bästa chokon som finns är Ferrero rocher!

Favoritdryck?
Min favoritdryck är utantvekan Cokis! På burk helst, och ingen light. Det fanns en tid då jag drack light eller zero, men i ärlighetens namn så smakar det ju inte så där jätte gott. Orsaken varför jag slutade dricka light hade att göra med min magkatarr som jag insjuknat i två gånger och jag märkte hur det irriterade min mage ytterligare.

Sen tycker jag också om Vichy och Pommac rätt så mycket. Förr var jag helt kär i det röda vinet, men numera klarar jag inte av att dricka det. Jag blir så farbaskat sjuk av det, även om det handlar om bara två små glas. Antar att det handlar om trötthet och hormoner för det började efter att jag fått barn.

Bästa filmen ever?

OM jag skall svara snabbt och spontant så blir det Closer. Har sett den flera gånger och Älskar den! Men det finns ju så otroligt mycket bra filmer. Jag tycker också massor om Australia, I am sam, Intochables, An education, Léon, Black swan, Cracks, Inception, Youth in revolt… för att nämna några.

Tack för era frågor! Så roligt att det kom så många av dem.

2 svar to “Svar på frågor del.3”

  1. Jonna 16 februari, 2013 den 09:50 #

    Nu blev jag såå sugen på nya farkkun. Så många talar om Dr denim. Var har du köpt dina?

    • pompolina 19 februari, 2013 den 10:30 #

      Jag har köpt mina alltid i Stockholm, men de säljer dem på stocka också såg jag! Jeanslegginsen på One way åtminstone.

Kommentera

