Rese- och dubbelvagn

11 Feb

Vi har haft en BabyTrend vagn som resevagn. Den är inte alls liten egentligen men den går lätt att fälla ihop, och den har stora hjul vilket betyder att den är lätt att skuffa även på sand. Nu har jag börjat drömma om en liten och enkel resevagn och jag har fastnat för Babyzen Yoyo. Så fantastiskt bra att man kan ta den som handbagage! Skulle underlätta mycket. Den skulle man också lätt kunna ha med i bilen alltid utan att den tar stor plats. Hittar ingen återförsäljare i Finland med i Sverige finns de till salu på flera ställen.

silla-de-paseo-ligera-4

Sedan kommer vi att behöva en syskonvagn och tar gärna emot tips ifall ni har sådana. Jag känner att jag inte vill sätta ner en förmögenhet på syskonvagnen eftersom den inte kommer att användas under så väldigt lång period. Jag vet att Phil&Teds är populära men vi är inte så intresserade av just den modellen. Vagnen jag söker efter kan man fästa en ordentlig babykoppa på, så att barnet har ansiktet riktat mot den som skuffar vagnen. Barnen skall gärna sitta brevid varann inte efter/under varandra. Carenas Duoble swing är faktiskt det ledande alternativer just nu. Priset är också förmånligt!

12 svar to “Rese- och dubbelvagn”

  1. Penny 11 februari, 2013 den 06:46 #

    Jag har ju provat på ganska många dubbelvagnar förrän jag hittade ”den rätta”, Mountain Buggy Dueten. Kolla i min blogg vad jag skrivit om vagnar o fråga om du vill veta något mera! http://jennipenny.com/tag/barnvagnar/

    Det är en djungel där ute, men ifall man vet lite ens vad man är ute efter är det inte så svårt. Jag drömmer också om Babyzen yoyon, men vi får nog klara med oss med e två vagnarna vi har + resevagnen Peg Perego Pliko. Dessutom har vi inga resor i sikte helt genast. Nästa vagn som flyttar in hos oss är denna cykel-, spring- &dubbelvagn http://www.babyjogger.com/pod_dtl.aspx men är inte helt säker om jag är färdig att sälja vår Duet.

    Aijo, vad blir det för åldersskillnad med barnen? Kommer V att fortsätta på dagis? Bor ni i höghus? Måtten på hissen om ni inte har vagnförråd? Viktiga specs att fundera på… Lycka till!

    • pompolina 11 februari, 2013 den 10:07 #

      Tack för länkarna skall kolla dem! Åldersskillnaden blir ungefär 1 år 11 mån. Vi bor i höghus men har varken hiss eller vagnförråd utan har vagnen i trappan eller i vårt egna garage så måtten är inget problem. (Har en gammal emmaljunga som balkongsvagn).V fortsätter på dagis till en viss del åtminstone är det tänkt…

  2. Sandra 11 februari, 2013 den 09:59 #

    Vi har Emmaljunga syskonvagn där syskonen sitter breve varandra. Den är extremt klumppig, 90 cm bred när dörrar oftas är 91 cm så svår att få in i butiker. Tung är den också. Men så grymt mysig, tycker absolut bättre om när dom får sitta tillsammans. Vi hade först en phil&teds där den ena var under men det var ju bara hemskt att ha en som fick all gatusmuts i ansiktet. Drömmen skulle ju vara Bugaboos..

    • pompolina 11 februari, 2013 den 10:14 #

      Vi har en gammal emmaljunga som balkongsvagn och tycker redan att den är klumpig att gå på stan med. Men håller med att den är rätt mysig och rymlig. V sover i den fast han sover dagssömn inne 😀

      Vi kommer nog att behålla vår bugaboo cameleon. Tror jag. Nu blev jag plötsligt så sugen på en bugaboo donkey för den är ju så praktiskt eftersom den funkar med både ett eller två barn… Kanske om man skulle sälja cameleon….Hmm, hehe inte lätt alltså!

  3. jonna 11 februari, 2013 den 03:33 #

    Vi har haft Carena Double Swing och har bara gott att säga om den. Alla i min mamma-bekantskapskrets råkar faktist också haft den! Det finns inte ett enda ställe jag inte rymats in till, den ryms också i små matbutiker och där hjälper det att hjulen är stora och framhjulen rörliga. Och den ryms i bussen bredvid en vanlig vagn. Jag hade också som kriterie att jag ville ha ögonkontakt med babyn och att den äldre hellre säkert redan vill titta framåt. Ett annat plus är att sittplatserna har egna sol/sovskydd. Så ifall bara ena sover kan man fälla ner skyddet endast för den. Där finns också bra med förvaringsutrymme under vagnarna.

    • pompolina 15 februari, 2013 den 07:13 #

      Just vad jag behövde höra! tack!

  4. Petra 11 februari, 2013 den 07:52 #

    Vi har en Bugaboo Donkey och den är super. Dyr är den ju men jag tycker den är värd sitt pris. och så skönt om man vill fara ut med bara ena barnet så går det supersmidigt. =)

    • pompolina 15 februari, 2013 den 07:14 #

      Jo, den verkar helt bäst! Min sambo förhåller sig dock inte så positivt till Bugaboon. Buu.

  5. Maria 11 februari, 2013 den 09:05 #

    Rekomenderar varmt mountAin buggy duet vagnen som Jenni ovan skriver om. Super vagn!

    • pompolina 15 februari, 2013 den 07:15 #

      Vill nog provköra den. Fast som ny är den nog över den budgeten som jag hade tänkt mig…

  6. danni 20 februari, 2013 den 10:49 #

    Du vet säkert vad jag skulle göra. Haha. Sälja Cameleon och köpa donkey just för att man kan använda den som enkel också. Helt perfekt om du har ena barnet på dagis och bara bebben med dig. Men så är jag ju också ett äkta bugaboofan. 😉

    • pompolina 20 februari, 2013 den 12:30 #

      Nå jaa, så är det ju. Tycker att det är det kivogaste alternativet också… Men det skulle ju nog bli och kosta en hel del och vi har just bokat resa för nästa vinter som slukar en ganska stor slant den med.

Kommentera

