Svar på frågor del.2

8 Feb

Det har kommit ju kommit in en hel del frågor och besvarar dem några åt gången småningom. Här kommer del.2:

Var din/er andra graviditet planerad eller en lycklig överraskning?

Den var nog planerad.

Vilka bloggar följer du själv?

Bra fråga! Jag har tänkt fixa min länklista en evighet. Och skall också göre det inom kort. Jag läser blandannat: Housewife, Mamas got the magic, Lilla hanna i stora världen, Snigeln harald, Medemåttan malin, muffin around, Taikuri, Muminmamman, Lillens liv med två små, Smulansliv, A penny for my thoughts, osv. Det är många fler men skall länka till alla sedan. Följder också några vänner bloggar som är lösenordskyddade.

Planerar ni fler än 2 barn?

För tillfället planerar vi inte något annat än väntan på den kommande babyn. Ett barn i taget, sedan som tvåbarnsförälder kan man säkert ta ställning till om man önskar sig flera eller inte.

Är du rädd för att bli inblandad i nån ”julkkis-blaska” via din mans yrke?

Nej, inte alls egentligen. Jag fick mig en ordentlig omgång av allt det där för många många är sedan (kanske 7 år sedan eller mera). Först var jag chockad, sedan otroligt arg och på min vakt i flera år. Sedan släppte jag det. Jag har inget att dölja och därför är jag inte rädd för de där skräptidningarna. De hittar ju på största delen från sitt eget huvud, skriver helt vad som helst för att få läsare.

Var o vad har du studerat?
Jag har studerat på yrkeshögskolan Sydväst (nuvarande Novia). Jag blev färdig Samhällspedagog år 2005.

Jag vill alltid höra hur folk träffas, så berätta sälla – hur träffades ni?

Vi träffades första gången på Svenska teatern 2001. Vi var båda med i samma produktion (musikteater för barn hahaha), jag var statist. Men på den tiden hade vi båda förhållanden på våra egna håll. Något år efter det blev vi ihop första gången och sedan började en stormig färd med on-off-on lägen, men sedan hittade vi lugnet. Och ganska exakt 10 år efter att vi träffades första gången föddes vår son.

2 svar to “Svar på frågor del.2”

  1. Penny 9 februari, 2013 den 06:55 #

    Härlig historia om hur ni träffades…Jag o minman har också känt sen högstadietiden, vi har hånglat första gången 1994, sen 1999 och 2004 efter lite hångel blev vi sen ett riktigt par. Nu har vi snart varit ihop 9 år, gifta 3 år och har 3 barn. Galet.

    • pompolina 11 februari, 2013 den 10:03 #

      Det är faktiskt roligt att höra hur folk träffats!

Kommentera

