Podcasts och Jul

15 Nov

Den lilla skurken på landet hade sovit som en stock HELA natten och vaknat 06.40 för att dricka och sedan hade han FORTSATT att sova fram till 09.10. Helt otroligt. Han trivdes så bra helt enkelt att de blev kvar för en natt till.

Och det betyder ju att jag fick en hel eftermiddag och kväll (och kommande natt såklart) helt för mig själv. Så idag har jag då blandannat hunnit måla bordet i inlägget nedan och så har jag börjat fundera alltmera kring julen. Druckit en kopp glögg, paketerat lite julklappar och pynjat med paketkalender. Det är så fantastiskt roligt med jul igen nu när man har barn.

Men. Jessus vad det är tidskrävande med denna kalender. Jag pynjar och pynjar och pynjar och då använder jag dessutom en bas som jag och mina bröder haft som paketkalender på 80-talet. Skall visa den sedan när den är helt klar. Det fattas ännu några paket.

Och medan jag gör allt det här har jag lyssnat på podcasts. Blandannat. Mia Skäringer, Klara Zimmergren och Märta Tikkanen. Är helt hooked.

Kommentera

