Avlastning

14 Nov

Jag har levt med dessa otroligt dåligt sovna nätterna snart ett helt år. Det har blivit sämre igen och den senaste tiden har dagssömnen också krånglat. Det som varit min dagliga livlina. Det sovs inte längre än maximalt 60 minuter i sträck och jag kände att jag inte fixar veckan ut med att vara ensam vuxen i huset. Därför har Vincent åkt till landet med sin Mommo för ett dygn.

Jag hade skrivit en lista vad jag skulle vilja hinna med under tiden. 27 punkter blev det. Just nu struntar jag i dem och lägger mig och läser lite och hoppas på en liten dagssömn. God natt.

20121114-123049.jpg

12 svar to “Avlastning”

  1. Lussi Järvinen 14 november, 2012 den 11:24 #

    omg. int har du det lätt… ha ett skönt dygn!!

    • pompolina 14 november, 2012 den 07:23 #

      Tack! Skall bli skönt att sova en hel natt.

  2. Anki 14 november, 2012 den 12:44 #

    Klart att du ska prioritera att få sova nu då Vincent är hos mommos. Så orkar du igen ett tag då han kommer hem igen. Styrkekram!

  3. F 14 november, 2012 den 04:30 #

    Skaffa dej en man som hjälper till

    • pompolina 14 november, 2012 den 07:24 #

      Tack det har jag redan! Han kommer hem på söndagen från sin turné.

  4. hemMAMAmi 14 november, 2012 den 06:33 #

    Oj nej…I feel for you…Men alltså visst är det härligt med ljuvliga människor som ställer upp när det behövs? Gotta love it! NJUT!

    • pompolina 14 november, 2012 den 07:25 #

      Det är helt sant. Och både Mommo och Famo hjälper så gärna till. Har varit härligt att vila och fixa i fred idag.

  5. Anni 15 november, 2012 den 12:14 #

    Att inte få sova är bara så hemskt, man blir prillig. Eller ja, på dåligt humör och en mamma med korta nerver. Här sover barnen för det mesta, men då det rubbas blir man helt råddig. Kämpa! Och härligt att du får hjälp.

    • pompolina 15 november, 2012 den 07:40 #

      Tack! Det har varit så skönt att få lite tid för sg själv och få pynja i lugn och ro.

  6. thereallifeblogger 16 november, 2012 den 07:04 #

    VAD skulle man göra utan mor och farföräldrar??!!

Kommentera

