Vardagshjälte

23 Okt

Jag har lite inte riktigt orkat blogga om den här boken men nu ligger den där och stirrar på mig, så jag måste ju göra det.

Blev nyfiken på ”Vardagshjälte 24/7” då den figurerade på diverse bloggar och åkte iväg och köpte den på akademen.

”16 skribenter skriver om slitet och sorgen, men också om det fina i att leva ensam med barn”. Och vissa av texterna ÄR fina och beskriver just det som boken lovar. Men så har jag lite svårt med texter där skiljsmässan och den andra partens fel och brister blir det som lyser igenom. Då orkar jag helt enkelt inte läsa till slut. Men plus för den brokiga skaran av skribenter. Min favorit är Malin Wikströms text och så tyckte jag om att läsa de manliga skribenternas texter.

Jag är ju ingen ensamförälder men tycker att boken stundvis var intressant läsning för mig också. Det gör bra att titta in i andras vardag emellan. Skulle jag då köpa boken nu när jag vet hurudant innehållet är? Nej, det tror jag faktiskt inte. Nästan 30 euro för en bok med mjuka pärmar och endel texter som man inte orkar läsa till slut, det är lite för mycket för min smak.

20121023-143948.jpg

Kommentera

