Blåbär

8 Okt

Testade ett recept som jag tyckte var jättebra så tänkte dela med mig det. Skulle kalla det en korsning mellan blåbärspaj och tårta.Lätt och snabbt gick det också.

Du behöver: 100g margarin, 1 dl socker, 1 ägg, 2 dl vete- eller semlemjöl, 2 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljsocker. Och för fyllningen behövs: 1/2 liter blåbär, 1 dl gräddfil, 1ägg och 1/2 dl socker

Så här gör du:

1. Vispa upp socker och margarin. Tillsätt ägg. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker sinsemellan och tillsätt under omrörning.

2. Fördela smeten i en form, och tillsätt blåbären och höll på gräddfil-ägg-sockerblandningen.

3. Grädda i 180-200 grader ca. 30 minuter

4 svar to “Blåbär”

  1. thereallifeblogger 9 oktober, 2012 den 06:06 #

    Åååh, låter så gott! men jag är på strikt diet nu… no sugar. tråkigt som bara den men man vill ju komma in i sina gamla kläder!

    • pompolina 10 oktober, 2012 den 11:10 #

      Jag brukade vara duktig med det där med godisdag. Men inte mera. Och inte så länge som jag måste vakna med minst en timmes mellanrum natten lång. No way, give me the suger!

      • thereallifeblogger 10 oktober, 2012 den 12:24 #

        Jo jag förstår! Med den teorin skulle jag behöva ett par kilo socker per dag 😉
        Men du, var fräckt att du är ån smalis trots socker ätande!!! Livet är så orättvist!
        Sprang nyss in i din sambo här i Sthlm. Han o min sambo känner varandra lite bättre;)

      • pompolina 14 oktober, 2012 den 05:23 #

        Jag hörde det! Och jag har nog en liten kalaskula jag, men det gäller att kunna gömma den rätt. Hehe.

Kommentera

