30-årsfest

2 Okt

På lördagen firade vi alltså min 30-årsdag. Först var det mat- och kaffebjudning. I mat väg hade jag tillsammans med min bror som är kock funderat ut tapasinspirerad bjudning. Det blev gott och omtyckt så tänkte skriva ner menyn för att möjligen skrolla tillbaka och göra något liknande igen.

Marinerad sparris inlindad i serranoskinka (stekt), Tomat-örtsallad (med persilja, timjam, rucola, mejram, dill, tärnad tomat och limesaft), mixad grönsallad, jordgubbshalvor med chevre, cocktail köttbullar med soltorkadtomat, feta, parmesanflakes, självgjorda krutonger stekta i olja, soltorkadetomater, marinerade oliver, gurka, marinerade jordärtskocka, chorizo, körsbärstomater och gräddfilsbaserad dressing.

Efterrättsbordet bestod av pannacotta, ljusa cupcakes smaksatta med chockladbitar och spritsade med vitchockladfrosting samt en mango-passionmousse kaka från Kakkukeisari.

Jag är glad att så många tog sig tid och deltog i festen. Vincent var såklart också med i början av festen. Mera bilder av gästerna finns på min lösenordsskyddade blogg.

När alla var mätta och belåtna åkte största delen och fortsätta festen till Teatteris VIP-sida för att sedan förflytta oss till Cluben på samma ställe.

Jag avslutar med en suddig bild på mig och min syskonskara, hela fyra bröder har jag vuxit upp med. Det ger en lite skinn på näsan.

Tack alla för att ni kom! Jag fick så fina gåvor att jag måste återkomma till dem senare. Puss och Kram!

2 svar to “30-årsfest”

  1. thereallifeblogger 3 oktober, 2012 den 07:26 #

    Looking gooood! Alltså både maten o själva födisbarnet! Kör du extensions eller har du de facto så där långt hår?

    • pompolina 4 oktober, 2012 den 10:04 #

      Tack! Jag har aldrig haft extensions, det är nog helt och hållet mitt egna hår. Har dock hår som växer med väldig fart. Planen är att kapa av lite mera här småningom 🙂

Kommentera

