Vincent 1-år

6 Sep

Har inte hängt så mycket här på bloggen och en av orsakerna är att Vincent fyllde 1-år igår och vi ställde till med kalas! Tack till alla som kom och firade med oss och tack för alla fina gåvor!

Födelsedagsbarnet

Servering

Har aldrig bakat en kaka tidigare men det blev helt lyckat! Skulle göra den helt klar kvällen innan, men fick ett litet nervöstsammanbrott då telefonen började ringa sent och en efter en annulerade sitt deltagande (17 stycken gäster) och kastade kakan in i kylen utan dekorationer. Följande dag dekorerade jag kakan under liten tidspress, så det blev några skönhetsfel. Trodde det skulle vara lätt som en plätt det här med sockermassa men tji fick jag.

Dekrationer

Ballonger åt barnen

Många fina paket, tack!

Vi blåser tillsammans

Ordnade en liten skattjakt där var och en fick en egen liten gåva och guldpengar som man kunde köpa glass med i glasskiosken.

7 svar to “Vincent 1-år”

  1. Johanna 7 september, 2012 den 03:30 #

    Var du kan få helium ballonger?

    • pompolina 7 september, 2012 den 06:11 #

      På teknikmagasinet får man paket med både ballonger och helium!

  2. Johanna 8 september, 2012 den 06:01 #

    Okej tack! 🙂 Och Grattis Vincent! 🙂

    • pompolina 8 september, 2012 den 06:36 #

      För all del, och Tack 🙂

  3. Linda 8 september, 2012 den 02:08 #

    Tack för kalaset! Huippu Vincent!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Festen | Vaken i månskensregn - 25 september, 2013

    […] Kakorna hade jag bakat själv och de var fyllda med hallon- och kinuskimousse. Vincents kaka blev lite improviserad eftersom jag egentligen hade tänkt täcka den med ljusblå sockermassa men mina nerver (och tiden) tog slut. Slutligen täckte jag den med grädde och fixade kanterna av royal- choko. Mini chokolinserna på kakan borde jag ha strött på först precis innan kakan serverades eftersom de lossade färg från dem som ni kan se. Nå, alltid lär man sig något nytt, har ju bara en gång tidigare i hela mitt liv bakat en kaka och det var till Vincents 1-årskalas. […]

Kommentera

