Vincent 10 månader

8 Jul

Jag har en lösenordsskyddad blogg på vuodatus.net som innehåller en massa bilder som närmast läses av nära vänner och familj. Dit brukar jag uppdatera varje månad om Vincents framsteg. Just nu ligger hela vuodatus sajten nere, har gjort det redan i en vecka och kommer att göra det mer eller mindre hela juli. Det är vad jag kallad dålig service.

Men, Vincent har blivit 10 månader 5.7 och här kommer nu ett inlägg på denna blogg istället.

Vincent är en aktiv pojke som är snabb som kvicksilver. Han går med stöd och står korta stunder helt på egenhand innan han tappar balansen och faller på baken. Vincent har 6 stycken tänder framme och den 7:de tittar smått fram. Han äter allt med god aptit förutom fisk. Nyaste nytt är surmjölk som blev en stor favorit. Vincent sover fortfarande oftast 3 gånger dagssömn (40-60 min, 1,5h och 40-60 min) , även om jag försökt lämna bort kvällsvilan. På kvällen somnar han fint i sin egen säng kl.20 men sover ofta ganska oroligt fortfarande (men inget i jämförelse hur hysteriskt det var förr) och tar morgon oftast kl.06.

På dagarna är han glad och ganska busig och tycker att det är roligt att krypa undan med fart. Nytt är att han är alldeles otroligt fäst vid mig och blir världens olyckligaste om han inte får vara i min famn. Eller om jag skall diska. Eller om han skall förflyttas från famnen till sin matstol.

Vincent charmar bekanta och främlingar med sina smilgropar och sina stora ögon som han dagligen får höra komplimanger om.

2 svar to “Vincent 10 månader”

  1. Helen 9 juli, 2012 den 08:55 #

    Oj vilken söt krabat och han har faktiskt fina och stora ögon den Vincent!

    Mycket av det du skriver om Vincent stämmer in på vår E., ibland kunde det vara mina egna ord jag läser 🙂 …här är man också snabb som kvicksilver. E. går också med stöd och står några sekunder helt utan hjälpmedel. Heh, vi har t.o.m. en likadan Brio vagn/kärra också i svart. Roligt att följa med din blogg, speciellt när pojkarna är nästan lika gamla (E. född alltså 10.9). Oroligt soves här också men det har nog blivit mycket bättre än det var då han vaknade med en timmes mellanrum natten igenom. Sover ca. 19.30-6.30 på natten och på dagen 1-2 ggr/dagssömn.

    • pompolina 10 juli, 2012 den 06:50 #

      Vad roligt med en så lång kommentar. Tack för den! Det är faktiskt roligt med barn som är så lika gamla 🙂 Ja, herre gud, jag fattar inte hur jag klarade mig igenom den där dimman då han vaknade upp till 4 gånger i timmen. Hela natten. Hua.

Kommentera

