Symaskinen flyttade in

8 Jul

Jag fick en ny symaskin till gåva och det är verkligen stor skillnad på hur smidigt och lätt det går undan nu.

Sydde genast nya tygpåsar till korgarna i den här möbeln.

20120708-124726.jpg
Tidigare var det enfärgat vitt tyg innuti.

20120708-124845.jpg
Nu fattas ännu en avlång dyna att sitta på. Den skall jag fixa när jag hittar ett passande tyg.

4 svar to “Symaskinen flyttade in”

  1. Maria 8 juli, 2012 den 05:48 #

    Du e ju jätteduktig på att sy, det visste jag inte! Kommer och lånar maskinen nån dag, eller kanske det blir du som får fixa hupparen =)

    • pompolina 8 juli, 2012 den 06:32 #

      Tack, men i verkligheten så blev det nog inte så bra som det kunde ha blivit. Men jag är på det sättet en bra typ att jag lär mig allt som jag vill kunna. Och välkommen, maskinen väntar!

  2. Sabine 10 juli, 2012 den 06:49 #

    Va duktig du är, och fint blev det också. Gillar möbeln också, behändig! När vår symaskin flyttade in så sydde jag några grejer, men sen köpte jag vackert tyg till en fåtölj som jag inte gjort något åt ännu. Men tanken finns kvar!

    • pompolina 10 juli, 2012 den 06:56 #

      Tack! Ja möbeln är faktiskt behändig där i vår tambur. Risken finns ju att det går just så att man syr ivrigt först men sedan lite liksom glömmer bort maskinen. Men vi får se!

Kommentera

