En bild, eller två i timmen

8 Jun

Kl. 04.30, Barnet förflyttas till vår säng och sover vidare där

Kl.06.30 stiger vi upp efter en timmes oroligt snurrande runt i sängen

Kl.07, min brekkare. Inspirerad av gårdagens detox läsning i Amelia.

Kl.07.30 Jag försöker plocka undan lite, Vincent river ner allt och gör annat som han inte skall t.ex. slickar skor.

Kl.08 Kokar ihop barnets lunch, sås med tomat, morot och örtiga kalvfrikadeller och potatismos

Kl.08.45 Stunden jag väntar lika mycket varje morgon, mjölk åt barnet och dagssömn åt båda oftast. Men idag kan jag inte somna.

Kl.10 Förbereder den egna lunchen får några dagar framöver

Kl.11 Parkhäng

Kl.11.30 Lunch, medan jag fixar lunchen klar serveras lille mannen rårivet. Det var inte populärt.

Kl.12.15 Barnet sover dagssömn efter en liten kamp med sömnen och jag äter min lunch

13.00 Passar på att sitta en stund i solen, och tackar högre makter för att jag inte påbörjat sockerdetoxen ännu

Kl.14 har jajg matat mellanmål och fixat ett paket

Kl.14.45 Iväg på lite ärenden. Har haft snyggare outfits

Kl.15 Droppar post som kommit fel tillbaka i postlådan igen idag. En syssla som upprepats dagligen senaste tiden. Adressändring gott folk!

Kl.15.45 Ett hungrigt och argt barn som inte villa sitta i vagnen och blev mutad med hallon. Han visste vad han skulle gräva efter då vi kommit hem.

Kl.16.00 Middag, Vincent ville ha akvavit. Jag sade nej. Serverade grönsakspasta istället.

Kl.16.35 Halleluja, jag passar också på att sova en liten stund

Kl.18 Min middag

Kl.18.30 Lek med mig! lek med mig! lek med mig! Och jag leker

Kl.19 Kvällsgröt med hallon. Bad och andra kvällsrutiner

Kl.20.10 Barnet somnade snällt. Disk etc. Hatar att vakna upp till ett råddigt kök. Det är en dålig start på dagen.

Kl.20.30 Pysslar ihop ett kort. Det nalkas namnfest på söndagen

Kl.20.45 En lustig man utanför vårt fönster ”On foot across the universe” står det på hans skramliga vagn som är full med skräp. Han behöver hjälp med sin karta. Ingen vill stanna.

Vädret är förövrigt strålande och tycker en liten stund synd om mig själv för jag vill ut och springa ett varv eller sitta på en terass med en iskall dricka. Men vi är på tumis med den lilla sovande igen.

Kl.21 Chibare, smörgås och en iskall kola. Och inspelad Revenge från förra veckan.

Kl.22.10 Redo att stänga datorn och börja sova. Barngråt.

Kommentera

